احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

© Sputnik / RusHydro branch of JSC Zeysky hydroelectric damنیروگاه آبی
نیروگاه آبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
وزیر نیرو ایران: ۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید انرژی‌های تجدیدپذیر تا تابستان سال آینده به توان تولید برق کشور افزوده خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمدجعفر سیگارودی، سخنگوی ساتبا اعلام کرد اکنون ۲۵۰ مگاوات از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه مورد تاکید وزیر نیرو در حال ساخت است.
هم‌اکنون ۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید انرژی‌های تجدیدپذیر با استفاده از مدل تازه تامین مالی ساخته می‌شود.
در روزهای اخیر وزیر نیرو اعلام‌کرد: "۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید انرژی‌های تجدیدپذیر تا تابستان سال آینده به توان تولید برق کشور افزوده خواهد شد".
نیروگاه بادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدید پذیر ایران حدود ۹۰۰ مگاوات است
محمدجعفر سیگارودی، سخنگوی ساتبا افزود: "اکنون ۲۵۰ مگاوات از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه مورد تاکید وزیر نیرو در حال ساخت است. کار احداث این نیروگاه‌ها از قبل آغاز شده و منابع مورد نیاز از محل خرید تضمینی برق تامین شده است که امید می‌رود تا زمان اموج بار تابستان وارد مدار شود.
منابع مالی این ۲۵۰ مگاوات از روش جدید تامین مالی خواهد شد. به این ترتیب با احداث این نیروگاه‌ها، ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور رشد خوبی خواهد یافت".
از مجموع کل انرژی‌های تجدیدپذیر کشور، نیروگاه‌های خورشیدی با تولید ۴۵۵.۵ مگاوات برق و سهم ۵۰.۳۸ درصدی مقام نخست را به خود اختصاص داده‌اند. نیروگاه‌های بادی نیز در مهرماه امسال با تولید ۳۱۰.۲ مگاوات برق و سهم ۳۴.۳۱ درصدی از مجموع انرژی‌های تجدیدپذیر در مقام دوم قرار گرفتند.
سهم نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک از مجموع سهم انرژی‌های تجدیدپذیر با تولید ۱۰۴.۷ مگاوات برق، ۱۱.۵۸ درصد در مهرماه امسال بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала