یک ژنرال آمریکایی: چین و روسیه هر روز اهداف فضایی ما را می زنند

© AFP 2023 / Stringerسفینه "پروگرس ام اس" روسیه 21 دسامبر به فضا پرتاب می شود
سفینه پروگرس ام اس روسیه 21 دسامبر به فضا پرتاب می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
ایالات متحده و دشمنانش، در خارج از دید چشم عموم، هر روز در فضا در حال جنگ هستند.
اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست می نویسد: هنگامی که روسیه یک ماهواره را در فضا با حمله موشکی منهدم می کند (همانطور که در این ماه انجام داد)، یا زمانی که چین یک موشک هایپرسونیک جدید را آزمایش می کند (مانند ماه گذشته)، مسابقه تسلیحاتی در حال انجام در فضا در تیتر اخبار ظاهر می شود. مقامات و کارشناسان واشنگتن نسبت به خطرات این مسابقه هشدار داده اند. اما مخالفان ایالات متحده دائماً در حال انجام عملیات در فضا هستند که از مرز بین عملیات اطلاعاتی و نظامی فراتر می رود.
در حاشیه نشست بین المللی امنیت هالیفاکس، دیوید تامپسون معاون اول نیروی فضایی آمریکا به WP گفت: "تهدیدها در واقع هر روز در حال افزایش و گسترش هستند... سیستم های فضایی ما ممکن است در خطر باشند."
امکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
امکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا
به گفته وی، هم چین و هم روسیه "هر روز پشت سر هم " با استفاده از ابزارهای غیر جنبشی مانند لیزر، پخش فرکانس پارازیت رادیویی و حملات سایبری به ماهواره های ایالات متحده حمله می کنند. اینها به اصطلاح "حملات برگشت پذیر" هستند (یعنی با عدم ایجاد آسیب دائمی به ماهواره ها). اکنون نیروهای فضایی گرفتار رفع این مشکل هستند.
تامپسون در مورد حملاتی که می تواند آسیب دائمی یا قابل توجهی به هر ماهواره نظامی آمریکا وارد کند، خاطرنشان کرد که اگر این اتفاق بیفتد، اطلاعات طبقه بندی می شود.
سیستم‌های زمینی چین مخصوص جنگ در فضا، مانند لیزرها، می‌توانند ماهواره‌های جاسوسی "همه‌جایی" آمریکا را خراب کنند. و این را می توان از پیش بعنوان تجاوز مسلحانه تلقی کرد. تامپسون گفت که چینی ها در واقع بسیار جلوتر از [روس ها] هستند. آنها سیستم های عملیاتی را با سرعتی باورنکردنی تعمیم می دهند."
وی گفت که هم روس ها و هم چینی ها در حال توسعه ماهواره هایی هستند که می توانند به ماهواره های دیگر حمله کنند. چین در حال توسعه ماهواره ای است که می تواند ماهواره دیگر را با استفاده از بازوی رباتیک یا قلاب بگیرد. مقامات چینی تمایلی به کشف اردوگاه های کار اجباری ساخته شده برای اویغورهای مسلمان و همچنین سیلو های پرتاب کننده موشک های هسته ای چینی ندارند.
تامپسون گفت که در سال 2019، روسیه یک ماهواره کوچک را به چنان مدار نزدیک به "ماهواره امنیت ملی" ایالات متحده پرتاب کرد که دولت آمریکا نمی دانست که آن ماهواره در حال حمله است یا نه.
برنامه آمریکا برای ساخت پایگاه جاسوسی از روسیه و چین در فضا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
برنامه آمریکا برای ساخت پایگاه جاسوسی از روسیه و چین در فضا
ژنرال گفت: سپس ماهواره روسی دور شد و آزمایشاتی انجام داد: ماهواره هدف کوچکی را رها کرد و یک پرتابه به سمت آن شلیک کرد. ماهواره در فاصله نزدیک به طرز خطرناکی مانور داد. کاملاً واضح بود که روس ها از این طریق به ما سیگنال می فرستادند.
تامپسون گفت: چین چند صد ماهواره اطلاعاتی را برای نظارت بر هر نقطه از کره زمین در مدار قرار داده است. پکن اکنون در حال ایجاد مدل خود از سیستم های ناوبری ماهواره ای جهانی است. چین همچنین در حال پرتاب ماهواره به فضا با سرعتی دو برابر بالاتر ازایالات متحده است. پیش بینی وی: اگر در کشور ما چیزی تغییر نکند، چین تا چند سال دیگر در نیروهای فضایی از آمریکا پیشی خواهد گرفت. گزارش هایی وجود دارد که دولت بایدن می خواهد مذاکرات جدیدی را با پکن در مورد کنترل تسلیحات هسته ای و همچنین موازین بین المللی در مورد فضای سایبری و فضای کیهانی آغاز کند.
دیوید تامپسون گفت که برای تسریع در تهیه و استقرار وسایل فضایی اداره طرحریزی، تولید و استقرار سریع و آژانس توسعه فضایی تشکیل شده است. ایده تامپسون این است که تعداد زیادی از ماهواره های نسبتا ارزان قیمت را به شکل یک گروهبندی مستقر کند که در صورت حمله، انعطاف پذیری وسایل فضایی ایالات متحده را افزایش دهد.
رویکرد سنتی در مورد چگونگی وادار کردن دشمن به خودداری از حمله در فضای بیرونی غیرقابل قبول است. برای فضای بیرونی، توسعه دکترین ها و وضع موازین جدید ضرورت دارد، عمدتاً دیپلمات ها باید در این امر مشغول کارباشند. این کار سال ها طول می کشد تا تکمیل شود. در همین حال، مسابقه تسلیحاتی در فضا در حال شتاب گرفتن است و اگر ایالات متحده این واقعیت را قبول نکند، خطر آن وجود دارد که در این رقابت شکست بخورد.
کامنت خوانندگان
Mick275
تصور کنید اگر در طول بیش از 20 سال تریلیون ها دلار در دو سیاهچاله سرمایه گذاری نمی کردیم - جنگ عراق و افغانستان - چقدر جلو می رفتیم!
Notarobot
برنامه آمریکا برای ساخت پایگاه جاسوسی از روسیه و چین در فضا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
برنامه آمریکا برای ساخت پایگاه جاسوسی از روسیه و چین در فضا
من یک سوال از ژنرال آمریکایی دارم: اگر چین یا روسیه به یک یا چند ماهواره ما آسیب بزنند، دولت بایدن چه پاسخی خواهد داد؟ زیرا واضح است که قصد آنها نه تنها ارعاب، بلکه به زانو درآوردن ایالات متحده است ...
abh4
من اصلا از روسیه یا چین دفاع نمی کنم، اما ما هم مشغول همین فعالیت هستیم، درست است؟
W_Wally
چین خانه 1.4 میلیارد نفر است. شی باید آنها را مشغول نگه دارد. در غیر این صورت، آنها این سوال را خواهند پرسید که چرا آنها از حقوقی برابر با مردم در ایالات متحده برخوردار نیستند؟
Marco111
خدا را شکر که ایلان ماسک و اسپیس اکس به جای واگزاری پرتاب به دست روس ها، قابلیت های پرتاب ما را احیا کرده اند. و هزینه پرتاب بلافاصله 10 برابر کاهش یافت.
Unicorn123
پنتاگون این واقعیت را دوست ندارد که بازیگران دیگری در فضا حضور دارند، روس ها و به ویژه چینی ها. اما در واقع، این امر جنگ‌افروزان موجود در میان ما را کمتر ستیزه‌ جو می‌ کند، به‌ ویژه که آنها در ویتنام، افغانستان و خاورمیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала