روسیه: آغاز به کار آبشارهای جدید سانتریفیوژها در ایران نگران کننده است

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اننقاد نماینده روسیه در وین از مخالفت آمریکا با برجام
اننقاد نماینده روسیه در وین از مخالفت آمریکا با برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت سایت فردو واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در جمع خبرنگاران اظهار داشت که روسیه از گزارش‌های مبنی بر آغاز کار آبشارهای جدید سانتریفیوژهای نسل جدید در تاسیسات فردو برای غنی سازی 20 درصدی اورانیوم نگران است.
وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
مسکو: هیچگونه بحثی درباره "طرح B" در مورد برجام و همچنین جایگزینی برای این توافق در وین وجود ندارد
پیش از این خبرگزاری بلومبرگ به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده بود که ایران استفاده از زنجیره‌ای از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 به منظور غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم در سایت فردو را آغاز کرده است.
اولیانوف تصریح کرد: من متوجه شدم که آبشارهای جدید نصب شده و شروع به کار کرده‌اند. همه اینها در اصل قابل پیش بینی است. قانون اقدامات راهبردی برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد که در دسامبر سال گذشته توسط مجلس ایران تصویب شد. این قانون توسعه برنامه هسته‌ای را شامل می شود و ایران قدم به قدم در این مسیر حرکت می‌کند. این موضوع مشتاق کننده نیست.
وی افزود: احتمالاً می‌توان گفت که این موضوع باعث نگرانی ما می‌شود، زیرا ایران بسیار پیش رفته و به اولین کشور غیرهسته‌ای تاریخ تبدیل شده است که اورانیوم 60 درصد غنی‌سازی کرده است. این هرگز در تاریخ اتفاق نیفتاده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала