تهدید وزارت خارجه روسیه: دیپلمات های آمریکایی را اخراج می کنیم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد آن کارمندان سفارت آمریکا که بیش از سه سال در مسکو بوده اند باید تا 31 ژانویه 2022 روسیه را ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، واشنگتن از 27 کارمند نمایندگی دیپلماتیک روسیه خواسته بود تا 30 ژانویه 2022 آمریکا را ترک کنند.
زاخارووا گفت: "ما خواسته آمریکا را دقیقاً اخراج می‌دانیم و در نظر داریم که به آن واکنش نشان دهیم. آن کارمندان سفارت آمریکا که بیش از سه سال در مسکو بوده اند باید تا 31 ژانویه 2022 روسیه را ترک کنند".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
روسیه به اظهارات دبیرکل ناتو درباره تسلیحات هسته ای واکنش نشان داد
وی تاکید کرد که این انتخاب روسیه نیست - "ایالات متحده چنین بازی را تحمیل کرد": در سال 2020، وزارت امور خارجه به طور یکجانبه محدودیت سه ساله ای را برای مدت سفرهای کاری برای کارمندان سفارت در واشنگتن و سر کنسولگری های روسیه در نیویورک و هیوستون تعیین کرد.
زاخارووا افزود: "تا اول ژوئیه سال آینده، اگر واشنگتن قاعده سه ساله را رها نکرده و مصالحه نکند، کارمندانش به تعداد کل متناسب با تعداد شهروندان روسیه که توسط وزارت خارجه آمریکا اعلام شده ، (از روسیه) خارج خواهند شد".
به گفته وی، دیپلمات های روس، کسانی که قبلاً ایالات متحده را ترک کرده اند و باید ایالات متحده را ترک کنند، به مدت سه سال از ورود به نمایندگی های دیپلماتیک روسیه برای کار منع شده اند.
در اواسط آوریل، واشنگتن بار دیگر تحریم های علیه روسیه را گسترش داد و ده دیپلمات را اخراج کرد. در پاسخ، روسیه ایالات متحده آمریکا را در فهرست کشورهای غیر دوست قرار داد که از جمله از استخدام روس ها و شهروندان کشورهای ثالث برای کار در سفارتخانه ها منع می شوند. نمایندگی دیپلماتیک آمریکا اعلام کرد که مجبور است تعداد کارکنان خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بنابراین نمی تواند خدمات کنسولی را به طور کامل ارائه دهد. از اواسط ماه مه، صدور ویزای غیر مهاجرتی برای روس ها متوقف شده است.
در ماه ژوئن، پس از دیدار روسای جمهور ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ژنو، مسکو و واشنگتن تماس‌هایی را در مورد عادی‌ سازی کار سفارت‌ها آغاز کردند اما به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، این روند به دلیل تلاش های آمریکا برای اعمال فشار بر مسکو "در حال در جا زدن" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала