اخبار لحظه به لحظه از درگیری میان طالبان و نیروهای مرزی ایران + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نیروی مرزبانی ایران
نیروی مرزبانی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
منابع خبری از وقوع درگیری شدید میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز دو کشور خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آماج نیوز افغانستان از درگیری شدید میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی از ساعات گذشته در ولایت مرزی نیمروز خبر داد.
این خبرگزاری نوشت: درگیری‌های مسلحانه شدیدی هم اکنون بین دو طرف در منطقه کنگ در استان نیمروز در شمال افغانستان در جریان است و طالبان از ساکنان محلی خواسته است منازلشان را ترک کنند.
این خبرگزاری با اشاره به اینکه طالبان نیروهای بیشتری را به میدان مرزی کنگ در ولایت نیمروز اعزام کرده اند و درگیری های شدیدی با مرزبانان ایرانی در جریان است، افزود: طالبان خودروهای زرهی بازمانده از آمریکایی ها را برای جنگیدن در برابر مرزبانان ایرانی به ولایت نیمروز اعزام کردند.
در ادامه این خبرگزاری افزود: پاسگاه‌های دوست محمد و بالا سیاه چشمان هم‌مرز با میدان مرزی کنگ ولایت نیمروز به تصرف نیروهای طالبان درآمده است.
خبرگزاری تسنیم در این خصوص نوشت:بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده است.
این خبرگزاری می افزاید: ماجرا از این قرار است که طی سالهای گذشته در داخل خاک ایران و در چند صد متری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقیان و اشرار کشیده می‌شود؛ امروز برخی از کشاورزان ایران با عبور از این دیوارها ولی در داخل مرزهای ایران حضور داشته‌اند، اما به واسطه وجود این دیوارها نیروهای طالبان تصور می‌کنند که به مرز آنها تجاوز شده است.
تسنیم به نقل از یک منبع مطلع می نویسد: اخبار حاشیه‌ای مبنی بر تصرف پاسگاه‌های مرزی ایران توسط طالبان از اساس کذب است.
خبرگزاری فارس نیز نوشت: بعدازظهر امروز، تعدادی از افراد مسلح در ولایت نیمروز افغانستان در حوالی مرز روستای شغالک شهرستان هیرمند، اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان ایرانی کردند.مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در پاسخ به این تیراندازی‌ها، به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند که این تقابل، برای دقایقی نیز با سلاح نیمه‌سنگین ادامه یافت که این درگیری کوتاه، هیچ تلفاتی در بر نداشت و هم‌اکنون آرامش در منطقه حکمفرماست و درگیری بطور کامل پایان یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала