نماینده مجلس: مذاکره‌کنندگان ایرانی با راهبرد مشخص وارد مذاکرات شده‌اند

© Photo / IRNAابراهیم عزیزی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران
ابراهیم عزیزی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
ابراهیم عزیزی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت تیم مذاکره کننده با داشتن روحیه انقلابی و با راهبرد مشخص وارد مذاکرات وین شده است و مجلس هم از این تیم حمایت می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران گفت: دستگاه دیپلماسی در مذاکرات بر اساس منافع ملی عمل می‌کند و در مذاکرات راهبردهای مشخص و تیم قوی وارد میدان مذاکره شده است.
مذاکرات وین درباره احیای برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
درخواست کشورهای اروپایی‌ برای به پایان رساندن سریع این دور از مذاکرات وین
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، تبلیغات رسانه‌ای غربی‌ها درباره جدی نبودن ایران در این مذاکرات را بی‌اساس خواند و گفت: آمریکایی‌ها آنچه را که شایسته خود است به دیگران منتسب می‌کنند، اتفاقا زیاده‌خواهی و بدعهدی آمریکاییها از جمله موضوعات و نگرانی‌هایی است که بر مذاکرات خدشه وارد می‌کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان اضافه کرد: اروپایی‌ها بلاید مواظب زیاده‌خواهی و سلطه گری آمریکا باشند و استقلال خود را در مذاکرات حفظ کنند و در این صورت می‌توان به آینده مذاکرات امیدوار بود.
عزیزی با بیان اینکه نمایندگان مجلس حامی تیم مذاکره کننده هستند، گفت: مجلس از هر اقدامی که منجر به حل مشکلات مردم شود، حمایت می کند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی افزود: تیم مذاکره کننده کشورمان با داشتن روحیه انقلابی و با هدف پاسداشت از عزت ملی در وین وارد صحنه شده است و طبیعتا نتیجه این مذاکرات می‌تواند متفاوت از گذشته باشد.
عزیزی با بیان اینکه دیپلماسی انفعالی را قبول نداریم، گفت: ما از هر مذاکره‌ای که بر پایه اصول راهبردها، عزت ملی، منافع ملی، اقتدار ملی و تولید قدرت باشد، حمایت می‌کنیم و دیپلماسی انقلابی مورد توجه و حمایت نمایندگان است.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی کشوری نیست که با عربده و لفاظی جا بزند و آمریکایی‌ها هم به این نتیجه رسیده‌اند و چون دست ایران را پردیدند و از قدرت و نفوذ کشورمان در حوزه منطقه و بین الملل باخبر هستند، به ادبیات تهدید روی آورده اند که این تهدیدها محلی از اعراب ندارد.
دور فعلی مذاکرات وین که از روز دوشنبه آغاز شد، هفتمین دوره متوالی از آغاز مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اولین دور پس از روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی در ایران بوده است. قبل از دور فعلی، شش دور مذاکرات در وین برگزار شده و دور ششم این مذاکرات 20 ژوئن در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به پایان رسید.
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران توافق هسته ای برجام را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم دریافت تسلیحات هسته ای توسط تهران بود. در ماه مه 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده تصمیم گرفت به طور یکجانبه از این پیمان خارج شده و تحریم های شدید علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران یک سال بعد در سالگرد خروج آمریکا از برجام، کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس توافق را اعلام کرد و محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم را کنار گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала