ماسک: اسپیس ایکس در آستانه ورشکستگی است

© REUTERS / Joe Skipperماسک: اسپیس ایکس در آستانه ورشکستگی است
ماسک: اسپیس ایکس در آستانه ورشکستگی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
مدیر عامل اسپیس ایکس به تیم این شرکت اعلام کرد، که در میان مشکلات تولید موتور در آستانه ورشکستگی قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، اسپیس ایکس که ۷۰۰۰ کارمند دارد، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد. ناسا قراردادی ۲.۹ میلیارد دلاری برای ایجاد یک فرودگر ماه با قابلیت حمل فضانوردان به ماه منعقد کرده است. با این حال، وضعیت فعلی تولید مانع مهمی برای دستیابی به آن هدف در تاریخ مورد نظر است.
ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس، روز جمعه ایمیلی آشفته برای کارمندانش ارسال کرد و آنها را تشویق کرد تا در آخر هفته روی خط موتور رپتور اسپیس ایکس کار کنند و وضعیت تولید را "بحرانی" نامید.
بر اساس این گزارش، با استناد به یک ایمیل داخلی به دست آمده، ماسک اظهار داشت که اگر تولید موتور جدید این شرکت برای موشک استارشیپ توسعه نیابد تا بتواند نرخ پرواز بالایی را "حداقل هر دو هفته یک بار" انجام دهد، شرکت با "خطر واقعی ورشکستگی" روبرو خواهد شد.

بحران تولید رپتور بسیار بدتر از آن چیزی است که چند هفته پیش به نظر می رسید. اگر نتوانیم میزان مورد نیاز پرواز استارشیپ را حداقل هر دو هفته یک بار در سال آینده به دست آوریم، با خطر واقعی ورشکستگی روبرو هستیم.

گشایش تونل زیرزمینی سریع السیر ایلان ماسک در حومه لوس آنجلس + عکس  - اسپوتنیک ایران
ایلان ماسک
مدیر عامل اسپیس ایکس
اسپیس ایکس در حال کار بر روی یک موشک نسل بعدی بزرگ به نام استارشیپ است که برای پرتاب بار و افراد در ماموریت‌ های ماه و مریخ استفاده می‌شود. این شرکت در حال آزمایش نمونه های اولیه در تأسیساتی در جنوب تگزاس است و قبلاً چندین پرواز آزمایشی کوتاه را انجام داده است. با این حال، برای پیشروی به پرتاب مداری، هر نمونه اولیه موشک به حداکثر ۳۹ موتور رپتور نیاز دارد که افزایش سریع تولید موتور را ضروری می کند.
ماسک به تیمش گفت که قصد دارد یک تعطیلات طولانی را برای روز شکرگزاری، "اولین آخر هفته بعد از مدت ها" بگذراند. اما وقتی متوجه شد که مشکل موتور رپتور چقدر جدی است، برنامه را تغییر داد و تمام شب های جمعه را تا آخر هفته کار کرد.

مگر اینکه مسائل خانوادگی مهمی داشته باشید یا نتوانید از نظر فیزیکی به هاثورن بازگردید، ما به همه دست روی عرشه نیاز داریم تا از فاجعه نجات پیدا کنیم.

گشایش تونل زیرزمینی سریع السیر ایلان ماسک در حومه لوس آنجلس + عکس  - اسپوتنیک ایران
ایلان ماسک
مدیر عامل اسپیس ایکس
پیش از این، ماسک گفته بود که اسپیس ایکس قصد دارد موشک استارشیپ خود را در ماه ژانویه از پایگاه بوکا چیکا تگزاس، به مدار زمین بفرستد.
ماسک اعلام کرده بود که مطمئن نیست که استارشیپ بتواند در اولین تلاش خود به مدار برسد یا خیر. با این حال، او اظهار داشت که "مطمئن" است که این موشک در سال ۲۰۲۲ به فضا خواهد رسید. به گفته ماسک، "حداقل ۹۰ درصد" از توسعه استارشیپ "تاکنون بودجه داخلی" داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала