قطر ایرویز از ایرباس خواست تا به نقص هواپیمایش اعتراف کند.

© Photo / Curimedia | P H O T O G R A P H Yقطر ایرویز از ایرباس خواست تا به نقص هواپیمایش اعتراف کند.
قطر ایرویز از ایرباس خواست تا به نقص هواپیمایش اعتراف کند. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
مدیرعامل قطر ایرویز، بیان کرد که اگر آسیب بدنه هواپیماهای A350 مربوط به انقضای صلاحیت پروازی آنها باشد، شرکت قطر ایر اطلاعاتی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، اکبر الباقر مدیرعامل قطر ایرویز، از سازنده هواپیمای اروپایی ایرباس خواست تا به نقص‌ های سطح بدنه هواپیمای A350 خود اذعان کند و این شرکت هواپیمایی قطر را از خرید هواپیمای ایرباس پهن پیکر در آینده منع کند.
درخت نخل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
بازگشت نخل های صادراتی ایران از قطر
الباقر روز سه شنبه در مصاحبه ای با Aviation Club UK، یک پلت فرم بحث صنعت بریتانیا، گفت: قطر ایرویز نمی تواند [این مشکل] را کنار بگذارد، ما باید آن را حل کنیم. ایرباس [با این نقص] آسیب قابل توجهی به عملیات ما مربوط به هواپیماهای پهن پیکر وارد کرده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت متبوعش هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا آسیب بدنه هواپیماهای A350 مربوط به انقضای صلاحیت پروازی آنها است ندارد، همچنین تأیید کرد که قطر ایرویز اخیراً ۲۰ فروند هواپیمای دوربرد از این مدل را در رابطه با این مشکل "زمین گیر" کرده است.
به گفته الباقر، ایرباس در حال حاضر "روی راه حلی" برای عیب یابی A350 کار می کند.
بر اساس تحقیقاتی که رویترز در روز دوشنبه منتشر کرد، حداقل پنج شرکت هواپیمایی دیگر از زمان راه اندازی هواپیمای A350 نسبت به مشکلات آن ابراز نگرانی کرده اند.
هواپیمای A350 توسط سازنده به عنوان ساکت ترین هواپیما شناخته می شود: در مقایسه با نسل های قبلی هواپیما، صدای موسیقی متن فیلم ۴۰درصد کمتر است. همچنین انتشار گاز CO2 نیز ۲۵ درصد کمتر است، این هواپیما از موتور رولزرویس استفاده می کند. سرعت کروز به ۹۱۰ کیلومتر در ساعت، حداکثر ارتفاع پرواز ۱۳۱۰۰ متر، برد پرواز ۱۲۴۰۰ کیلومتر و قطر بدنه ۶ متر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала