عربستان بخش کنسولی سفارت خود در کابل را بازگشایی نمود

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر هلند نیز تصمیم گرفت سفارت خود را از افغانستان به دوحه منتقل کند
هلند نیز تصمیم گرفت سفارت خود را از افغانستان به دوحه منتقل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور بخش کنسولی سفارت خود در کابل، پایتخت افغانستان را بازگشایی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان که در حساب توئیتری این وزارتخانه منتشر شده چینن امده است: "با تمایل دولت عربستان سعودی برای ارائه کلیه خدمات کنسولی به مردم افغانستان، در 30 نوامبر 2021، بخش کنسولی سفارت عربستان سعودی در کابل بازگشایی شد."

شایان ذکر است، اوایل ماه آگوست "طالبان" حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 آگوست نیروهای "طالبان" وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است.
Вид города Кабул, Афганистан  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2021
احتمال فعالیت سفارت عربستان در کابل
بامداد 16 آگوست محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتامبر "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد؛ ملا محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست نخست‌وزیری و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان نخست وزیر انتخاب شدند.
پیش از این، سفارت افغانستان در ریاض اعلام کرد، مقامات عربستان سعودی بیش از 50 افغان را که به طور غیرقانونی در این کشور حضور داشتند به کابل بازگردانده است. بنا بر گزارش ها، سفارت با خروج "رایگان و آبرومندانه" شهروندان این کشور به افغانستان که در عربستان سعودی در ارتباط با اقامت غیرقانونی، از جمله ادامه حضور پس از پایان مدت اعتبار ویزا برای سفر زیارتی، بازداشت شده اند، موافقت کرده است. تعداد آنها 1.4 هزار نفر برآورد شده است. شرکت هواپیمایی آریانا افغان روز سه شنبه 55 تن از این شهروندان را با یک پرواز ویژه از عربستان سعودی به کابل منتقل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала