سرنگونی پهپاد سعودی با موشک جدید و ناشناخته انصارالله یمن

© Photo / 樱井千一سرنگونی پهپاد سعودی با موشک جدید و ناشناخته انصارالله یمن
سرنگونی پهپاد سعودی با موشک جدید و ناشناخته انصارالله یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله یمن اعلام کرد که یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در شمال غرب یمن با موشک جدیدی که هنوز رونمایی نشده است، هدف قرار داده و سرنگون کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله یمن، صبح چهارشنبه، اعلام کرد که نیروهای یمنی یک پهپاد سعودی را در منطقه ای میان استان‌های صعده و عمران (شمال غرب یمن) سرنگون هدف قرار داده و سرنگون کردند.
بایدن، رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
مخالفت آمریکا با درخواست پشتیبانی اطلاعاتی از عربستان در جنگ یمن
سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد، یگان پدافند هوایی ما پهپاد شناسایی از نوع CH4 (ساخت چین) و متعلق به نیروی هوایی عربستان سعودی را در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) با یک موشک زمین به هوا سرنگون کرد.
یحیی سریع افزود، موشکی که با استفاده از آن، پهپاد مذکور سرنگون شده، هنوز رونمایی نشده است.
وی خاطرنشان کرد، این پهپاد سعودی در آسمان منطقه "العمشیه" در حدفاصل استان‌های صعده و عمران (شمال غرب یمن) در حال انجام عملیاتی خصمانه بوده است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی یمن را برعهده دارد. ایران از جنبش انصارالله که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارد، پشتیبانی می کند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала