تعدیل کارکنان سفارت آمریکا به حکم وزارت خارجه روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر تعدیل کارکنان سفارت آمریکا به حکم وزارت خارجه روسیه
تعدیل کارکنان سفارت آمریکا به حکم وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه اعلام کرده، کارکنان سفارت آمریکا که بیش از ۳ سال در مسکو مستقر شده اند باید تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ روسیه را ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مسکو قبلاً متعهد شده بود که به برنامه های واشنگتن برای اخراج ۲۷ دیپلمات روسی و خانواده های آنها در هفته های آینده پاسخ دهد.
وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد کارکنان سفارت آمریکا که بیش از سه سال در مسکو بوده اند باید تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ روسیه را ترک کنند.
این وزارتخانه هشدار داد که اگر ایالات متحده نتواند درباره موضوع دیپلمات های روسی مصالحه کند، گروه دیگری از دیپلمات های آمریکایی باید تا اول ژوئیه روسیه را ترک کنند.
این اعلامیه یک روز پس از آن صورت می گیرد که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده، گفت که واشنگتن عملاً دیپلمات های روس را اخراج می کند.

"طرف آمریکایی تلاش می کند افکار محلی و جهانی را گمراه کند و عمداً حقایق را تحریف می کند. به ما چیزی نسبت داده می شود که ربطی به واقعیت ندارد. وضعیت دقیقا برعکس است."

معاون وزیر دفاع روسیه آناتولی آنتونوف  - اسپوتنیک ایران
آناتولی آنتونوف
سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا
سفیر افزود که در دسامبر ۲۰۲۰، وزارت امور خارجه آمریکا به طور یکجانبه محدودیتی سه ساله برای مأموریت های طولانی مدت برای کارمندان سفارت در واشنگتن و سرکنسولگری های روسیه در نیویورک و هیوستون تعیین کرد.
وی افزود: "در مورد سایر مأموریت های دیپلماتیک، یک دوره پنج ساله اقامت در ایالات متحده وجود دارد. این بیانیه که خروج ۵۵ دیپلمات روس را نمی توان به عنوان اخراج تلقی کرد نیز قابل انتقاد نیست. به وضوح به ما نشان داده شد که در صورت امتناع از اجرای این الزام، روس ها از مصونیت و سایر امتیازات دیپلماتیک محروم خواهند شد. بنابراین، صحبت در واقع در مورد اخراج است".
آنتونوف از واشنگتن خواست تا به تعهدات بین المللی در مورد دارایی های دیپلماتیک و عملکرد عادی عملیات نمایندگی های دیپلماتیک بازگردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала