باقری کنی با یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا ملاقات کرد

© Photo / IRNAباقری کنی با یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا ملاقات کرد
باقری کنی با یکی از مقامات ارشد اتحادیه  اروپا ملاقات کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و در ادامه رایزنی های فشرده دیپلماتیک در وین، با انریکه مورا معاون جوزف بورل رئیس سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی باقری قرار است بعد از دیدار با انریکه مورا، با نمایندگان سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ ملاقات کند.
سانتریفیوژهای ایران جزء اختلافات مذاکرات وین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
سانتریفیوژهای ایران جزء اختلافات مذاکرات وین است
مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین ساعتی پیش نیز با میشائیل لینهارت وزیر امور خارجه اتریش ملاقات از میزبانی وین از مذاکرات جاری قدردانی کرد. دو طرف همچنین درخصوص موضوعات موردعلاقه مربوط به روابط دوجانبه گفت و گو کردند.
دو طرف در این ملاقات پیرامون مسائل روابط دوجانبه و بین المللی و همچنین مذاکرات وین با هدف لغو تحریم‌ها بحث و تبادل نظر کردند.
سومین روز از مذاکرات وین، امروز (چهارشنبه) و در حالی پیگیری می‌شود که قرار است پس از دو روز مذاکره درباره موضوعات اصلی، چشم انداز ادامه گفت‌وگوها با محور لغو تحریم‌ها مشخص شود.
دقایقی پیش جلسه کارگروه مسائل هسته‌ای در سطح کارشناسان و با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین آغاز شد. این جلسه به موجب توافق دوشنبه گذشته میان مذاکره کنندگان ارشد اعضای برجام کار خود را آغاز کرده است.
هم زمان هیات ایرانی سرگرم برگزاری جلسات کارشناسی با موضوع رفع تحریم‌ها است. کارشناسان جمهوری اسلامی ایران دیروز در جلسه کارگروه رفع تحریم با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا ضمن تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهای تازه‌ای را در خصوص نحوه پیشبرد گفت‌وگوها ارائه کردند.
نمایندگان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر موضع اساسی تهران مبنی بر لزوم رفع مؤثر تحریم‌ها علیه ایران تأکید کرده و دیگر اعضا را به مشارکت سازنده در گفت‌وگوها تشویق کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала