کناره گیری جانشین مورد نظر دوترته از رقابت های ریاست جمهوری فیلیپین

© AP Photo / Malacanang Presidential Photographers Division / Karl Norman Alonzoکناره گیری جانشین مورد نظر دوترته از رقابت های ریاست جمهوری فیلیپین
کناره گیری جانشین مورد نظر دوترته از رقابت های ریاست جمهوری فیلیپین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
سناتور کریستوفر بونگ گو جانشین مورد نظر رودریگو دوترته رهبر فیلیپین، روز سه‌ شنبه اعلام کرد که از رقابت‌ های ریاست‌ جمهوری کناره‌ گیری می‌ کند و دولت را بدون نامزدی در نظرسنجی‌ های سال آینده باقی می‌ گذارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کریستوفر بونگ گو دستیار دیرینه دوترته، اخیراً اشاره کرده بود که او ممکن است از رقابت های ریاست جمهوری خارج شود و گفت که رئیس جمهور به تصمیم او احترام می گذارد.
کناره گیری او این سؤال را ایجاد می کند که دوترته محبوب اکنون از چه کسی در انتخابات می ۲۰۲۲ حمایت خواهد کرد. این رهبر ۷۶ ساله واجد شرایط انتخاب مجدد نیست، اما برای یک کرسی سناتوری نامزد خواهد شد.
 آمریکن ایرلاینز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
پرواز در ارابه فرود از گوآتمالا تا میامی + فیلم
گو در سخنرانی خود در فیس بوک گفت: من و رئیس جمهور دوترته آماده حمایت از هر کسی هستیم که واقعاً خدمت کند و می تواند از میراث دوترته برای زندگی راحت تر، امن تر و مرفه تر برای فرزندانمان را محافظت کند.
تحلیلگران گفته‌اند که دوترته می‌خواهد اطمینان حاصل کند که یکی از متحدانش جانشین او می‌شود تا بتواند از اقدامات قانونی احتمالی در داخل یا توسط دادگاه کیفری بین‌ المللی که تحقیقاتی را درباره هزاران قتل در "جنگ با مواد مخدر" آغاز کرده است، مصون بماند.
دختر دوترته شهردار داوائو سارا دوترته-کارپیو، در کنار پسر دیکتاتور فقید فیلیپین و همنام فردیناند مارکوس جونیور، که به عنوان یکی از نامزدهای اولیه ظاهر شده است، برای پست معاونت تشریفاتی شرکت می کند.
ناظران سیاسی می گویند که کناره گیری گو از رقابت احتمالاً به نفع بلیت مارکوس/دوترته-کارپیو خواهد بود زیرا پایگاه رأی دهندگان دوترته را در پشت شهردار ۴۳ ساله تثبیت می کند و این حمایت می تواند به مارکوس نیز گسترش یابد.
مارکوس در مقابل دیگر نامزدهای ریاست جمهوری از جمله قهرمان سابق بوکس مانی پاکیائو معاون رئیس جمهور لنی روبردو، شهردار مانیل فرانسیسکو دوماگوسو و سناتور پانفیلو لاکسون قرار دارد. او با چندین پرونده رد صلاحیت به دلیل تقریباً سه دهه محکومیت به فرار مالیاتی مواجه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала