کشف جدید: بیو ربات‌ها قادر به تولید مثل هستند

© Fotolia / The_lightwriterکشف جدید: بیو ربات‌ها قادر به تولید مثل هستند
کشف جدید: بیو ربات‌ها قادر به تولید مثل هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
دانشمندان در ایالات متحده آمریکا معتقدند که اولین بیو ربات‌های زنده جهان قادر به تولید مثل هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال New Scientist، داشنمندان امریکایی اعلام نمودند که بیو ربات‌ها قادر به تولید مثل هستند.

طبق گزارش‌ها، دانشمندان دریافته‌اند که موجودات مصنوعی به نام زنوبات، می‌توانند خود را در یک ظرف کوچک تکثیر کنند و سلول‌های آزاد را جابجا کنند.
در سال 2020، زنوبات‌ها از سلول‌های بنیادی جنین قورباغه پنجه‌دار افریقایی(Xenopus laevis) ساخته شدند که اندازه آنها کمتر از یک میلی‌متر است.
در این زنوبات ها وقتی سلولها گرد هم جمع میشوند، در عرض پنج روز سه هزار سلول را تشکیل می دهند و زنوبات های جدید را تشکیل می دهند.
ژاپنی‌ها از ربات بسکتبالیست خود رونمایی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
ژاپنی‌ها از ربات بسکتبالیست خود رونمایی کردند +ویدئو
تحقیقات بیشتر توسط دانشمندان نشان داد که گروه های 12 ربات خارجی می توانند یک یا دو نسل جدید از 60 هزار سلول ایجاد کنند.
زنوبات‌ها ریز-ربات‌های خود ترمیم شونده هستند. آنها ماشین‌های بیولوژیکی با عرض کمتر از یک میلی‌متر هستند، و آنقدر ریزند تا درون بدن انسان حرکت کنند. آنها از سلول‌های پوستی، سلول‌های قلبی و یاخته های بنیادی هست که در جنین قورباغه کشت داده شده‌اند ساخته شده‌اند.
علم بیو رباتیک، ربات‌ها را به عنوان جایگزینی مناسب برای جانشینی اندام‌های موجودات زنده طراحی می‌کند. بیو رباتیک را می توان علم و دانشی میان‌رشته‌ای عنوان کرد که با کنار هم‌ قرار دادن زیست‌شناسی و سیستم‌های مکانیکی کار می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала