نماینده مجلس ایران در آستانه بررسی بودجه 1401 دست به افشاگری زد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده مجلس ایران در آستانه بررسی بودجه 1401 دست به افشاگری زد
نماینده مجلس ایران در آستانه بررسی بودجه 1401 دست به افشاگری زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
نماینده مردم فریدن: متأسفانه همچنان طرح‌های کوچک و بزرگ اشتغالزایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار و در سازمان‌های مختلف دست به دست می‌شود و در فایل‌ها و کشوهای بروکراسی اداری به تاریخ می‌پیوندد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حسین محمد صالحی، نماینده مردم فریدن در مجلس ایران در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه شنبه 9 آذرماه) گفت:‌ متأسفانه همچنان طرح‌های کوچک و بزرگ اشتغالزایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار و در سازمان‌های مختلف دست به دست می‌شود و در فایل‌ها و کشوهای بروکراسی اداری به تاریخ می‌پیوندد.
وی افزود: لازم است کمیسیون جهش تولید مجلس در این خصوص تلاش بیشتری داشته باشد. سازمان آب منطقه‌ای و وزارت نیرو با اخطار به صاحبان پروانه بهره‌برداری آب و چاه‌های عمیق کشاورزی جهت تمدید پروانه با فشار بر گُرده کشاورزان در صدد افزایش قیمت برق و هزینه‌های هنگفت بالاسری هستند. در غیر این صورت عدم تمدید پروانه را در دستورکار دارند که در این اوضاع سخت اقتصادی، کشاورزی نیز به خاطره‌ها خواهد پیوست.
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
طرح جدید مجلس ایران برای ساماندهی کارکنان دولت
صالحی ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها هزینه انشعاب آب خانگی به طور غیراصولی بالا رفته و خارج از توان مردم است. لازم است وزارت نیرو در خصوص دو مورد اخیر با جدیت وارد شود و به داد کشاورزان و مردم محروم برسد.
نماینده مردم فریدن خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت معلمان و فرهنگیان عزیز هنوز واریز نشده، این عزیزان را بیش از این چشم انتظار حقوق قانونی و معوق خود نگذارید.
محمدصالحی خاطرنشان کرد: به پایان سال نزدیک می‌شویم و باید بودجه سال 1401 کم‌کم بررسی شود در حالی که بسیاری از سازمان‌ها هنوز مناقصات بودجه 1400 را برگزار نکرده‌اند. در فضای اقتصادی کشور اگر دولت قیمت کالایی را 500 تومان افزایش دهد شرکت‌ها و واسطه‌ها آن را تا چند برابر می‌رسانند، با کدام توجیه قیمت هر مترمربع زمین در یک منطقه صنعتی از 70 هزار تومان به 120 هزار تومان رسید. اگر شرکت‌های خصوصی لجام‌گسیخته‌اند، شرکت‌ها و موسسات دولتی که باید تحت کنترل دولت باشند، پس دلیل افزایش قیمت بی‌رویه چیست؟ امیدوارم دولت با تمام مساعی و تلاش خود در جهت کنترل تورم در این عرصه مهم و در کمک به مردم محروم بکوشد و موفق باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала