محققان چینی، سه ویژگی خطرناک اُمیکرون را برشمردند+ فیلم

© AP Photo / Oded Baliltyویروس کرونا
ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
یکی از خطرناک ترین ویژگی های سویه جدید کرونا، تغییرات زیاد در ویروس است.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به نتایج نظرخواهی از متخصصان که توسط شرکت "هوان کوانگ" انجام شد، یکی از خطرناک ترین ویژگی های سویه جدید کرونا، تغییرات زیاد در ویروس است.
به گفته مدیر بیمارستان بیماری های عفونیHuashan در دانشگاه فودان، Zhang Wenhong، به دلیل تغییرات زیاد، قدرت حیات ویروس بیش از سویه قبلی می شود.
یکی دیگر ویژگی های سویه جدید "اُمیکرون" سرعت شیوع آن است. به همین دللی است که بسیاری از کشورها سعی می کنند با بستن مرزها مانع از ورود" اُمیکرون" به داخل کشور بشوند.
پرچم چین   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
دنیای مالی سردرگم در پیام چین
سومین ویژگی سویه جدید ویروس کرونا، نابودی ایمنی ضد کروناست که در بدن شخص شکل گرفته است. محققان چینی با بررسی داده های واکسیناسیون در بریتانیا و اسرائیل ویژگی سوم را عنوان کردند.
به گفته محققان چینی فعلا جمع بندی نتایج در باره خطرناک بودن "اُمیکرون" زود است و نیاز به وقت بیشتری برای مطالعه و بررسی این سویه جدید ویروس کرونا دارد.
گفتنی است، "اُمیکرون"، نام یک سویه از ویروس کروناست که اخیرا در بوتساوانا در جنوب آفریقا شناسایی شده و به نظر می‌آید در این کشور به ویژه در استان شمالی گائوتنگ با دو کلانشهر پرتوریا و ژوهانسبورگ، شیوع یافته است. این سویه بسیار واگیردار با کدگذاری B.1.1.529شناسایی شده که سازمان جهانی بهداشت آن را اُمیکرون نامیده است.
تاکنون مواردی از ابتلا به این سویه حتی در چندین بیمار خارج از قاره آفریقا از جمله در چند کشور اروپایی نیز شناسایی شده و منجر به برخی از اقدامات و تدابیر محتاطانه و کنترل مرزها و ورود و خروج مسافران از سوی برخی کشورها شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала