لوکاشنکو دلایل بحران مهاجرت در مرز با اتحادیه اروپا را فاش ساخت

© Sputnik / BelTA /  مراجعه به بانک تصاویر عقیده جالب رئیس جمهور بلاروس درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان
عقیده جالب رئیس جمهور بلاروس درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دلایل بحران مهاجرت در مرز با اتحادیه اروپا را عدم تکمیل اردوگاه های مهاجران توسط اتحادیه اروپا دانست.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در خصوص مشکلات مهاجران در مرزهای این کشور گفت که دلایل بحران مهاجرت در مرز بلاروس و لهستان، امتناع اتحادیه اروپا از ساخت کمپ برای پناهجویان و تحریم های غرب علیه مینسک است.
وی خاطرنشان کرد که بلاروس یک توافقنامه پذیرش مجدد با اتحادیه اروپا دارد که بر اساس آن مینسک باید مهاجرانی را که به طور غیرقانونی از طریق خاک بلاروس وارد اتحادیه اروپا شده اند را بازگرداند و در کمپ ها قرار دهد.
لوکاشنکو در ادامه مصاحبه گفت: "آنها (اتحادیه اروپا) قرار بود اردوگاه هایی را برای مهاجران بسازند، و شروع به ساختن کردند و سپس این کار را متوقف کردند".
پیش بینی لوکاشنکو از جنگ جهانی سوم با حضور روسیه و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
پیش بینی لوکاشنکو از جنگ جهانی سوم با حضور روسیه و چین
وی تاکید کرد که این توافق به ابتکار اتحادیه اروپا به طور یک طرفه فسخ شد و پس از آن شرکای اروپایی مینسک از گفتگو در مورد این موضوع خودداری کردند. لوکاشنکو افزود، در عوض، آنها تصمیم گرفتند که تحریم هایی را علیه مقامات بلاروس اعمال کنند.
لوکاشنکو درباره اتفاقاتی که در مرزهای غربی این کشور می گذرد، یادآور شد که در سال های اخیر مینسک بیش از 20 میلیون دلار کمک به پناهندگان کمک کرده است.
پیش از این نیز، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه اظهار داشت که اوضاع در مرز بلاروس و لهستان، نتیجه فشارهای خارجی بر مینسک پس از تلاش های ناموفق برای سرنگونی حکومت این کشور است.
نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه درمصاحبه با روزنامه "آرگومنتی ای فاکتی" گفت:" تحولات اخیر در مرز بلاروس-لهستان را می توان نتیجه فشار خارجی بر بلاروس دانست. فشارهای خارجی (برخی) برای نابودی و سرنگونی حکومت این کشور، برای کشاندن این کشور به ورطه نابودی و هرج و مرج و اغتشاشات نتیجه نداد، الان نوبت به طرح مهاجران و تلاش برای تضعیف نظام حفاظت اجتماعی و بهداشت (در این کشور) رسیده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала