تهدید لوکاشنکو: در صورت اتمی شدن لهستان، مینسک آماده استقرار تسلیحات اتمی روسیه در خاک خود است

© Sputnik / Belarusian Telegraph Agency/Nicolay Petrov تهدید لوکاشنکو: در صورت اتمی شدن لهستان، مینسک آماده استقرار تسلیحات اتمی روسیه در خاک خود است
تهدید لوکاشنکو: در صورت اتمی شدن لهستان، مینسک آماده استقرار تسلیحات اتمی روسیه در خاک خود است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت، درصورتی که که اگر تسلیحات هسته ای کشورهای ناتو به لهستان برسد، بلاروس خاک خود را برای استقرار تسلیحات اتمی به روسیه پیشنهاد خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور بلاروس لوکاشنکو در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری "ریا نوویستی – اسپوتنیک " گفت: " اگر تسلیحات هسته ای کشورهای ناتو به لهستان برسد، بلاروس خاک خود را برای استقرار تسلیحات اتمی به روسیه پیشنهاد خواهد داد .من به پوتین پیشنهاد خواهم کرد که تسلیحات هسته‌ای را به بلاروس بازگرداند."
لوکاشنکو در پاسخ به سوال اینکه منظور چه سامانه‌هایی است، خاطرنشان کرد: "ما در خصوص سامانه های جنگی، به توافق خواهیم رسید. تسلیحات هسته ای که در این مورد مؤثرترین برای ما خواهد بود، استقرار خواهد شد. ما برای این کار در خاک بلاروس آمادگی کامل را نیز داریم."
شایان ذکر است، پیش از این ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پیشتر گفته بود که اگر آلمان از استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو خودداری کند، ممکن است این سلاح‌ها در دیگر کشورهای اروپایی از جمله کشورهای شرقی آلمان قرار گیرند.
در صورت تجاوز خارجی به بلاروس چه خواهد شد؟: پاسخ لوکاشنکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
در صورت تجاوز خارجی به بلاروس چه خواهد شد؟: پاسخ لوکاشنکو
گفتنی است ،غرب بارها روسیه را به حمایت از بلاروس در زمینه بحران مهاجران و استقرار نیروهای روسیه در مرزهای ناتو و بالعکس متهم کرده است. در این راستا، پیش از این ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، غرب نباید وانمود کند آنچه در مرز لهستان و بلاروس اتفاق می افتد "عملیات هیبریدی" لوکاشنکو با حمایت روسیه است، این ها کذب است.

زاخارووا در اظهاراتی در شبکه تلویزیونی "روسیه 1" گفت: "نباید وانمود شود که یک عملیات هیبریدی از سوی رئیس جمهور بلاروس در حال انجام است که ادعا می شود با حمایت هایی هم انجام می شود... و همه این ها اتفاقی بوده و رویدادهایی خارج از چارچوب است. اینها نادرست و کذب است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала