وزیر خارجه سوریه: اگر روابط با ایران نبود توازن در منطقه به هم می خورد

© AP Photoفیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه
فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
وزیر خارجه سوریه در افتتاحیه مرکز تجاری ایران در دمشق بیان داشت که روابط این کشور با ایران طبیعی بوده و اگر این روابط نبود، توازن در منطقه به هم می خورد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه سوری "سما" گفت: "ما نگاهمان به اوضاع منطقه و درکمان در خصوص ضرورت پایان دادن به اشغالگری اسرائیلی‌ها به اراضی عربی و قدس و مبارزه مشترک علیه هیمنه خارجی، منسجم و هماهنگ است."
وی خاطرنشان کرد: اگر نبود روابط سوریه با ایران و کشورهای دیگر که طی آن توازنی در منطقه‌ ایجاد شد، اوضاع در بخشی از کشورهای عربی بسیار ملتهب می‌شد.
مقداد افزود: "ما باید هشیار باشیم و به شکل دقیق دوست را از دشمن مشخص کنیم. دشمن ما کسی است که خاک ما را اشغال کرده است و برای امت اسلامی خیری نمی‌خواهد و به رژیم صهیونیستی هر سلاحی که می‌خواهد می‌دهد و در هر جایی علیه ما توطئه می‌کند."
سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنایع، معادن و تجارت ایران در گفت‌وگو با رسانه‌ها از افتتاح مرکز تجاری ایران در منطقه آزاد دمشق خبر داد و بیان داشت که هدف از آن، تقویت روابط تجاری بین دو کشور و تسهیل مبادلات تجاری است.
وزیر صنایع و معادن ایران تاکید کرد: "دو طرف درباره افزایش سرمایه‌گذاری مشترک و تبادل تجربیات رایزنی کردند تا به سوریه در شرایط پساجنگ کمک کرده و سقف مبادلات و داد و ستدهای تجاری بین دو کشور را که هم‌اکنون سه میلیارد دلار است، افزایش دهد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала