دست نوشته خوش یک کارتن خواب در بازار تهران +عکس

© Photo / PUBLIC DOMAINدست نوشته خوش یک کارتن خواب در بازار تهران +عکس
دست نوشته خوش یک کارتن خواب در بازار تهران +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
واکنش یک کارتن خواب جوان در کوچه پس کوچه‌های تهران به محبت و بی‌محبتی اطرافیانش، مورد توجه کاربران قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، در برخی از صفحات خبری اینستاگرام دست نوشته‌ خوش یک جوان کارتن خواب منتشر شده است که خط خوش و نگارش زیبا وی، توجه کاربران، بعضی از صاحب نظران خط و خبرنگاران را به خود جلب کرده است. این صفحات خبری درباره این جوان کارتن خواب چنین نوشتند: "روز جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۹ صبح حوالی بازار تهران دیده شده که یک جوان کارتن خواب با ظاهر ژولیده از سرما خودش را جمع می‌کرد و از گرسنگی مشغول خوردن معجونی بوده که یک رهگذر برایش خریده بود. چهره‌اش خسته و بی‌خواب به نظر می‌آمد و ظاهرش گواه بر اعتیادش به مواد مخدر بوده است. پسر جوان تنها چند کیسه از ظروف پلاستیکی و بازیافتی داشت که از سطل‌های زباله جمع کرده بود و روی آن‌ها تکیه داده بود و یک لباس گرمکن قرمز ورزشی چرکی بر تن داشت. او با وضعیتی که داشت هر رهگذری در اطرافش می‌دید سرش را به نشانه شرمساری پایین می‌انداخت‌."
خبرنگاری که این ماجرا را نوشت عنوان کرد: "وقتی چند ساعت بعد در مسیر برگشت دوباره از سر همان کوچه رد شده پسر جوان را با کوله‌بار بازیافتی‌‌اش ندیده، اما ظرف معجون خالی خورده شده را پیدا کرده بود و در نزدیکی کوچه قدیمی تکه کاغذی را یافته که بی‌دقت بریده شده بود و بر روی ظرف معجون قرار گذاشته و نظرش را جلب کرد. جالب‌تر از آن دست خط خوشی بود که با خودکار مشکی رویش نوشته شده بود: "سرزنش نکن مادر من، من نه پدر دارم و نه مادر، نه خونه دارم نه کاشونه، از پنجره میای بیرون خجالتم بدی؟!!!!! این مادر و نگاه کن خدا خیرش بده به جای بد و بیراه گفتن، چای آورد."
جدا از خط خوش و ادبیاتی که این جوانِ با شرم و حیا داشت، مشخص بود با این که به خاطر ظاهرش و این که جلوی خانه‌ای نشسته ناسزا شنیده است، باز از چیزی که دیگران از او می‌بینند شرمسار است و در مقابل قدردان مادری که در این سرما استکان چایی او را میهمان کرده است، از خجالت حتی نتوانسته کلامی به زبان بیاورد و دستخطی از خود به جا گذاشت شاید از این به بعد در آن محله کمتر مورد قضاوت و بی‌مهری قرار گیرد.
تعدادی از کاربران اعتیاد را ویرانگر و غیر قابل برگشت می‌دانند و از دیگران می‌خواهند که مراقب خود و خانواده‌شان باشند تا اسیر اعتیاد به مواد مخدر نشوند. عده‌ای نیز ضمن تایید صحبت‌های قبلی می‌گویند، اعتیاد به تدریج وجود انسان را ویران می‌کند. ابتدا لذت بخش است اما پس از مدتی کاری می‌کند که تمامی هزینه‌های زندگی را صرف خرید مواد مورد نیاز شود. برخی از کاربران با اشاره به ماده مخدر اعتیادآور ماری جوآنا یا همان علف، بیان می‌کنند ماری جوآنا ماده رایج در میان جوانان است که آن‌ را مخدر نمی‌دانند و به طور تفریحی مصرف می‌کنند در صورتی که در مواردی اعتیاد به آن گزارش شده است. بعضی کاربران نیز با بیان این‌که اعتیاد یک سر سوزن زورش از خدا کمتر است میزان حساسیت و اسیری در اعتیاد را بیان کردند. جمعی نیز برای پسر جوان ابراز دلسوزی می‌کنند و برای هدایت و رهایی از چنگال اعتیاد دعا می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала