اعلام مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / هوای کدام یک از محلات تهران امروز آلوده‌تراست ؟
هوای کدام یک از محلات تهران امروز آلوده‌تراست ؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
وضعیت هوای تهران، ناسالم برای تمام گروه‌ها است و با این شرایط سلامت مردم به خطر می‌افتد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، محسن منصوری، استاندار تهران در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا به ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از فعالیت‌های آلاینده تاکید کرد.
وی در ادامه افزود: "با واحدهای تولیدی و کارخانه هایی که نسبت به کنترل خروجی ها ، اقدام موثری نداشته باشند مطابق قانون برخورد می شود. تا پایان پایداری وضعیت جوی هوای تهران، همه محدودیت های ایجاد شده جهت جلو گیری از انباشت آلاینده ها لازم الاجرا می باشد.
تعطیلی موقت واحدهای صنعتی آلاینده، کنترل دقیق خودروهای بدون معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی آلاینده باید با دقت و نظارت بیشتری از سوی دستگاه های مربوطه دنبال شود".
دکتر عباس شاهسونی، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت هوای تهران، ناسالم برای تمام گروه‌ها است و با این شرایط سلامت مردم به خطر می‌افتد، گفت: "طبق قانون اکنون می‌توانیم دورکاری را اجرایی کنیم. مدارس و دانشگاه‌ها تا حدی باز هستند و می‌توان کلاس‌ها را مجازی برگزار کرد تا اینکه میزان آلاینده‌ها کم شود. متاسفانه تاکنون هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است.
مدرسه ای در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
۹۳ درصد از مدارس استان تهران مجوز بازگشایی دریافت کرده اند
وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران بسیار ناسالم است. این شرایط به گونه‌ای است که سلامت آحاد مردم در خطر است و متاسفانه علی‌رغم اعلام شرایط اضطرار توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که نماینده وزارت بهداشت در شهر تهران است، هیچ تصمیمی برای کاهش منابع انتشار و کاهش مواجهه مردم گرفته نشده است.
اگر قرار است کمیته اضطراری تشکیل شود باید با دو رویکرد باشد؛ اول کاهش مواجهه مردم و دوم کاهش ساعات کاری اداری کارکنان و یا تعطیلی و شناورسازی ساعت کاری و یا از طریق اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل و... که وضعیت وخیم تر نشود؛ چراکه روز سه شنبه پایداری خواهیم داشت و این موضوع سبب وخیم‌تر شدن شرایط می‌شود.
طبق قانون اکنون می‌توانیم دورکاری را اجرایی کنیم. مدارس و دانشگاه‌ها تا حدی باز هستند و می‌توان کلاس‌ها را مجازی برگزار کرد تا اینکه میزان آلاینده‌ها کم شود. متاسفانه تاکنون هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است.
وضعیت تهران در کل ناسالم برای تمام گروه‌ها است. در این شرایط افزایش قابل توجه بیماری‌های قلبی و ریوی در جامعه را خواهیم داشت و همچنین افزایش مرگ زودرس این بیماران و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم بیماری‌های تنفسی در کل جمعیت را خواهیم داشت. در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خودداری کرده و سایرین هم باید فعالیت فیزیکی خود را در بیرون از منزل کاهش دهند و تا حد امکان کارهای غیرضروری را به زمان‌های دیگر موکول کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала