پرورش سیب‌زمینی های آب و هوایی

© Photo / Kevin Aboschسیب زمینی
سیب زمینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
اشتراک
چطور می توان سیب زمینی مقاوم در مقابل دما را پرورش داد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "bostonherald"، محققان دانشگاه مین Maine سعی دارند سیب زمینی‌هایی تولید کنند که با توجه به تغییرات آب و هوایی بهتر بتوانند افزایش دما را تحمل کنند.
گرگوری پورتر استاد اکولوژی و مدیریت محصول در دانشگاه "مین" گفت: "طبق پیش بینی‌های تغییرات آب و هوایی بارش‌ها شدیدتر می‌شوند. این در حالی است که سیل یا شرایط آب وهوایی مرطوب برای کشت سیب زمینی مناسب نیست و در کیفیت آن تأثیر می‌گذارد. اگر بخواهیم به تولید این محصول در ایالت مین ادامه دهیم، باید انواعی از آن را تولید کنیم که در مقابل تغییرات مقاوم باشند".
زعفران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
چرا تولید زعفران در ایران کاهش یافته است؟
در سراسر جهان تحقیقاتی با هدف کاهش آسیب‌ها به محصولات کشاورزی در حال انجام است. براساس تحقیقی که ناسا انجام داده تغییرات آب وهوایی روی تولید ذرت و گندم تأثیر می‌گذارد و بازده هر دو را تا ۲۰۳۰ میلادی کاهش می‌دهد.
ایالت مین در آمریکا پیش از این نیز تحقیقاتی در زمینه تولید انواع دیگری از سیب زمینی انجام داده است. یکی از این موارد تحقیقاتی سیب زمینی Caribou Russet است که محصول بالایی دارد. اما معتقد است که این نوع از سیب زمینی آنقدرها در برابر گرما مقاوم نیست که بتواند در برابر تغییرات آب وهوایی آتی دوام بیاورد. از سوی دیگر آفت ها نیز مشکل دیگری هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала