رقص داور مازندرانی وسط تشک در مسابقه ده جانبه کشتی +ویدئو

© Sputnikرقص داور مازندرانی وسط تشک در مسابقه ده جانبه کشتی +ویدئو
رقص داور مازندرانی وسط تشک در مسابقه ده جانبه کشتی +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
اشتراک
مجتبی طوسی، داور مازندرانی با رقص شمالی بر روی تشک، کشتی گیران را با خود همراه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی ویدئویی از رقص گروهی مازندرانی داور و کشتی گیران بر روی تشک کشتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که مورد توجه کاربران قرار گرفته و در میان آن‌ها دست به دست می‌شود. برخی خبرگزاری‌های ورزشی ایران در این باره نوشتند: "در هفته‌های گذشته ویدئویی از رقص تماشاچیان کشتی منتشر شده بود که با صدای موسیقی پخش شده در سالن کشتی به رقص و پایکوبی مشغولند و حالا کار به میانه تشک کشیده شده به طوری که داور با صدای موسیقی سالن، شروع کننده رقص محلی است. جالب‌تر اینجاست که گوینده سالن نیز داور را به وسط تشک دعوت کرده است."
مجتبی طوسی، داور اهل خطه شمال ایران، در جریان رقابت‌های کشتی ده جانبه فریدونکنار جام پهلوان تمدنی این رقص جالب را انجام داده که در ادامه تعداد زیادی از کشتی گیران نوجوان هم استانی‌اش او را همراهی کردند. پیش از این کشتی گیران مازندرانی تیم ملی ایران در جشن تولد حسن یزدانی قهرمان المپیک کشتی ایران رقصیده بودند.
تعدادی از کاربران داور مازندرانی را خوش ذوق خطاب می‌کنند و عده‌ای نیز مردم شمال ایران را خون گرم و پر جنب و جوش می‌دانند. بعضی از کاربران از رقص مازنی تعریف کرده و آن را رقص محلی مردم شمال می‌دانند. در عین حال کاربرانی هستند که این رقص را به دلیل داشتن حرکات ناگهانی تایید نمی‌کنند و حتی وجود کودکان را در میان افرادی که به رقص مشغولند خطرناک عنوان می‌کنند.
برخی کاربران معتقدند از زمان شروع دولت ابراهیم رئیسی وضعیت ورزشکاران ایرانی رو به بهبود است به طوری که برای آن‌ها تمهیدات و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است اما عده‌ای از ندادن جوایزشان به دلیل حضور در میادین ورزشی و کسب عناوین قهرمانی گلایه می‌کنند. کاربرانی نیز رقص کشتی گیران مازندرانی در مسابقات جهانی کشتی را نشانه نوعی ابراز قدرت می‌دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала