امیرعبداللهیان: دولت جدید ایران مصمم به همکاری‌ های مؤثر با همسایگان است

© Photo / IRNAامیرعبداللهیان: دولت جدید ایران مصمم به همکاری‌ های مؤثر با همسایگان است
امیرعبداللهیان: دولت جدید ایران مصمم به همکاری‌ های مؤثر با همسایگان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با همتای اماراتی خود اظهار داشت: دولت جدید ایران مصمم است با دوستان و همسایگان به مشورت‌ و همکاری‌ های مؤثر ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری‌ های بین‌ المللی امارات متحده عربی، روز دوشنبه در گفتگویی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل دوجانبه سیاسی و کنسولی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
امیر عبداللهیان: رفع تحریمها حضور قویتر ایران در همکاری‌های منطقه را بدنبال دارد
وزیر امور خارجه ایران ضمن اشاره به تأکید رئیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه روابط در موضوعات مختلف با همسایگان و از جمله امارات متحده عربی، بر مشورت مستمر میان دو کشور تأکید کرد.
امیرعبداللهیان با توصیف روابط دو جانبه با امارات متحده عربی به عنوان روابطی رو به گسترش، گفت: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران مصمم است با دوستان و همسایگان به مشورت و همکاری‌های مؤثر خود ادامه دهد و در این زمینه به سفر اخیر معاون سیاسی وزارت خارجه به امارات و مذاکرات مثبت فی مابین اشاره کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین از همتای اماراتی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.
وزیر خارجه امارات نیز در این گفتگوی تلفنی از امیرعبداللهیان، برای برقراری ارتباط نزدیک و مستمر با امارات قدردانی کرد و آن را نشانه تلاش دو کشور برای توسعه روابط دانست.
گفتنی است، دو طرف در خصوص موضوعات کنسولی و همچنین پاره‌ ای مسائل مرتبط با اتباع ایران نیز تبادل نظر کردند که طرف اماراتی قول مساعدت و پیگیری داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала