واشنگتن باید متوقف شود: مسکو به اخراج آتی دیپلمات های روسی از آمریکا پاسخ می دهد

© AFP 2023 / Chris Kleponisواشنگتن باید متوقف شود: مسکو به اخراج آتی دیپلمات های روسی از آمریکا پاسخ می دهد
واشنگتن باید متوقف شود: مسکو به اخراج آتی دیپلمات های روسی از آمریکا پاسخ می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
اشتراک
دو کشور در سال‌ های اخیر چندین دور اخراج دیپلمات‌ های یکدیگر را پشت سر گذاشته‌ اند، که همگی توسط واشنگتن به بهانه‌ های مختلف آغاز شده است. کاخ سفید همچنین کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو را بست و این ساختمان را تصرف کرد، در حالی که مسکو دیپلمات های آمریکایی را از استخدام کارگران محلی در روسیه منع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد: روسیه به طرح های آمریکا برای اخراج ۲۷ دیپلمات روسی و خانواده های آنها در هفته های آینده پاسخ خواهد داد.
"ما قطعا پاسخ خواهیم داد. ما قبلا به طرف آمریکایی هشدار داده ایم که برای جلوگیری از کاهش بیشتر تعداد پرسنل در اینجا نمی توانیم جز پاسخ دادن به آنها کمکی نکنیم. آنها باید متوقف شوند."
هشدار مسکو در باره عواقب تجدید نظر در برجام - اسپوتنیک ایران
سرگئی ریابکوف
معاون وزیر امور خارجه روسیه
ریابکوف در ادامه گفت: روسیه نمی‌ خواهد دیدار با آمریکا برای بحث در مورد ویزا را به تعویق بیندازد و امیدوار است در ماه دسامبر گردهمایی برگزار کند. این دیپلمات گفت که مسکو منتظر پاسخ واشنگتن است.
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا، پیشتر فاش کرده بود که ۲۷ دیپلمات روسی در ۳۰ ژانویه مجبور به ترک کشور خواهند شد و به همین میزان نیز در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ باید کشور را ترک کنند.
آنتونوف تاکید کرد: موضوع صدور ویزا برای دیپلمات‌ های روسی که به آمریکا سفر می‌ کنند همچنان حاد است. او واشنگتن را به دلیل تداوم عمل جداسازی عمدی خانواده‌ های دیپلمات‌ ها با رد روادید برخی از آنها مورد انتقاد قرار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала