قدردانی وزارت خارجه ایران از تلاش روسیه در مذاکرات وین

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایران در دیدار با میخاییل باگدانوف نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور خاورمیانه از نقش فعال روسیه در مذاکرات وین تشکر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، میخائیل باگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا روز دوشنبه در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری اجلاس اخیر سران اکو در عشق آباد ترکمنستان، از روند همکاری ها در سطح منطقه ابراز خرسندی نمود و دیدارهای رئیس جمهور کشورمان با رهبران کشورهای منطقه را ثمربخش و مثبت خواند.
وزیر امور خارجه ایران از ایفای نقش فعال روسیه در مذاکرات وین تشکر کرده و افزود: جمهوری اسلامی ایران با اراده جدی، برای رسیدن به توافق خوب و مؤثر، در این مذاکرات حضور دارد.
دیدار نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه با وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
دیدار نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه با وزیر خارجه ایران
امیرعبداللهیان همکاری های جمهوری اسلامی ایران و روسیه در موضوعات منطقه ای را مؤثر و مفید ارزیابی کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از اجلاس سران روند آستانه و وزرای امور خارجه در خصوص سوریه را اعلام و اشتراک نظر میان ایران و روسیه در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.
میخائیل باگدانف نیز در این دیدار گفت: مناسبات دوستانه بین دو کشور بر پایه روابطی دیرینه بوده و به طور مستمر و مستحکم ادامه یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ما علاقمند به دریافت دیدگاه های مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه ای هستیم.
معاون وزیر خارجه روسیه مسائل قفقاز را برای دو کشور و منطقه مهم خواند و گفت: در این منطقه ایران و روسیه زمینه های همکاری فراوانی دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала