اسلامی: اسرائیل پیش از تهدید تهران، توانایی های خود را بررسی کند

CC BY 4.0 / IRNA / اسلامی: اسرائیل پیش از تهدید تهران، توانایی های خود را بررسی کند
اسلامی: اسرائیل پیش از تهدید تهران، توانایی های خود را بررسی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
ماه گذشته، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که دولت این کشور بودجه ای بالغ بر ۵ میلیارد شِکِل (حدود ۱.۵ میلیارد دلار) را برای آمادگی حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران تصویب کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، به اسرائیل نسبت به تهدید به حمله به سایت‌ های هسته‌ ای جمهوری اسلامی هشدار داد.

اسلامی در گفتگوی روز شنبه با شبکه تلویزیونی یمنی المسیره، از تل‌ آویو خواست ابتدا در آینه نگاه کند و قبل از تهدید، توانایی‌ های خود را بررسی کند.

او پس از آن که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در اواخر ماه گذشته هشدار داد که اگر اسرائیل جرأت حمله به جمهوری اسلامی را داشته باشد، مجبور به پرداخت هزینه گزافی خواهد شد، چنین صحبت کرد.
شمخانی در توییتی اذعان کرد: رژیم صهیونیستی باید به جای اختصاص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای جنایات علیه ایران، بر تأمین ده‌ ها هزار میلیارد دلار بودجه برای ترمیم آسیب‌ هایی که قرار است با واکنش تکان‌ دهنده ایران وارد می‌ شود، تمرکز کند.
این هشدار پس از انتشار گزارش‌ های رسانه‌ های اسرائیلی، مبنی بر اینکه مقامات این کشور بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری را برای آماده‌ سازی حمله به تاسیسات هسته‌ ای ایران تصویب کرده‌ اند، منتشر شد که گفته می‌ شود این بودجه به هواپیماها و پهپادهای جمع‌ آوری اطلاعات و همچنین تسلیحات سفارشی برای حمله به تاسیسات زیرزمینی به شدت مستحکم ایران تزریق می‌ شود.
در مورد اظهارات اسلامی، این سخنان در حالی مطرح شد که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل، گفت که دولت یهود "بسیار نگران" است که قدرت های جهانی احتمالاً تحریم های ضد ایرانی را در ازای محدودیت های "ناکافی" تهران در برنامه هسته ای خود لغو کنند.
بنت روز شنبه در جلسه کابینه گفت: "این پیامی است که ما به هر نحوی، چه به آمریکایی‌ها و چه به دیگر کشورهایی که با ایران مذاکره می‌کنند، منتقل می‌کنیم".
این اظهارات به دنبال گزارشی از وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایالات متحده ممکن است در حال تنظیم یک توافق هسته ای به اصطلاح "کمتر برای کمتر" با ایران باشد که در ازای عقب نشینی یا توقف برنامه هسته ای تهران، کاهش بخشی از تحریم ها را به کار در جمهوری اسلامی ارائه می دهد.
در حالی که مقامات آمریکایی چنین توافقی را محصول توفان فکری خوانده‌ اند، تل‌ آویو مدعی شد که توافق جزئی با ایران هدیه‌ ای به دولت جدید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала