چین ۲۷ هواپیمای نظامی به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان فرستاد

© REUTERS / Alex Leeچین ۲۷ هواپیمای نظامی به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان فرستاد
چین ۲۷ هواپیمای نظامی به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان فرستاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
به گفته وزارت دفاع جزیره تایوان، ارتش آزادی‌ بخش خلق چین (PLA) روز یکشنبه ۲۷ هواپیمای نظامی را به سواحل تایوان فرستاد.
به گزارش اسپوتنیک، در ۲۸ نوامبر، ۲۷ هواپیمای جنگی ارتش آزادی‌ بخش خلق چین وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی (شامل دو هواپیمای هشدار و کنترل زودهنگام کی جی جی-۵۰۰، پنج بمب افکن استراتژیک شیان اچ-۶، شش جنگنده چند منظوره جی-۱۰، هشت شن یان جی-۱۶ و چهار هواپیمای جی-۱۱ جنگنده چند منظوره، هواپیمای تانکر یی-۲۰یو، هواپیمای حمل و نقل یی-۹) جزیره شد.
Флаг КНР возле консульства Китая в Хьюстоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2021
کاهش روابط دیپلماتیک چین و لیتوانی به خاطر تایوان
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال ۱۹۴۹ پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کایشی که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه ۱۹۸۰ از سر گرفته شد. از اوایل دهه ۱۹۹۰، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیر دولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و صندوق تبادل تنگه تایپه کردند.
کیو گوئوژنگ وزیر دفاع تایوان پیش از این گفته بود که سرزمین اصلی چین تا سال ۲۰۲۵ تمام فرصت ها را برای تهاجم تمام عیار به تایوان خواهد داشت، وی همچنین خاطرنشان کرد که وضعیت فعلی در تنگه تایوان متشنج ترین وضعیت در ۴۰ سال گذشته است.
اعلامیه وی پس از آن منتشر شد که ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) مجموعاً نزدیک به ۱۵۰ هواپیمای جنگی را در هفته اول اکتبر به سواحل تایوان فرستاد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала