هشدار رابرت مالی به ایران در صورت به تعویق انداختن مذاکرات

© Photo / IRNAرابرت مالی دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
ایالات متحده قول داد در صورت به تعویق انداختن مذاکرات در وین، بر ایران فشار بیاورد.
به گزارش اسپوتنیک، اگر ایران مذاکرات وین را برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران به تعویق بیندازد، ایالات متحده مجبور خواهد شد بر ایران فشار بیاورد. این مطلب را رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران روز شنبه به بی بی سی گفت.
مالی گفت: اگر ایران فکر می‌کند که می‌تواند از این زمان برای به دست آوردن اهرم‌های اضافی استفاده کند و سپس با بازگشت به میز مذاکره، بگوید که به شرایط بهتری نیاز دارد، این کار نتیجه‌ای نخواهد داد. ما به همراه شرکایمان موافقت نمی‌کنیم.
روسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اولیانوف: ترکیب هیأت ایران در مذاکرات وین چشمگیر است
وی همچنین ادعا کرد که تهران ضمن تسریع برنامه هسته ای خود، گفتگو را به تعویق خواهد انداخت. هیچ کس نباید تعجب کند که در این صورت فشار بر ایران افزایش یابد. امیدواریم که به این نتیجه نرسد، اما اگر این اتفاق بیفتد، باید فشار را افزایش داد و به ایران نشان داد که این مسیر است. وی تاکید کرد: این فرصت برای انتخاب یک مسیر متفاوت است، اما برای همیشه باز نخواهد بود، زیرا برنامه هسته ای اصل توافق را تضعیف می کند.
مالی افزود که واشنگتن مجبور به اتخاذ تدابیر سختگیرانه خواهد شد، "اگرچه این چیزی نیست که ترجیح داده شود."
در وین، از آوریل تا ژوئن 2021، شش دور مذاکره توسط همه کشورهای شرکت کننده در برجام (ایران، روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، فرانسه) و همچنین ایالات متحده در مورد مشکل بازگرداندن ایران برگزار شد. توافق هسته ای در شکل اصلی آن در پایان خرداد ماه، دچار وقفه شد که به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و تشکیل دولت جدید در کشور، این وقفه ادامه پیدا کرد. قرار است مذاکرات در پایتخت اتریش در 29 نوامبر در سطح مدیران سیاسی کشورهای درگیر از سر گرفته شود. رایزنی های غیررسمی بین شرکت کنندگان در روند مذاکرات از روز شنبه آغاز شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала