نیویورک تایمز: اسرائیل پشت حمله به سیستم سوخت رسانی ایران است

© Sputnik / Siavash Sobhgahi نیویورک تایمز: اسرائیل پشت حمله به سیستم سوخت رسانی ایران است
نیویورک تایمز: اسرائیل پشت حمله به سیستم سوخت رسانی ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
ایران و دشمنان سرسختش ایالات متحده و اسرائیل، از سال ۲۰۱۰ زمانی که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی توسط ویروس رایانه ای استاکس نت آسیب دید، مرتباً یکدیگر را به حملات سایبری متهم کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز (NYT) به نقل از دو مقام دفاعی آمریکا که نامشان فاش نشده است، گفته است که این اسرائیل بود که در ماه اکتبر یک حمله سایبری علیه سیستم سوخت رسانی سراسری ایران انجام داد.
حمله سایبری به سامانه سوخت گیری پمپ بنزین ها در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
حمله سایبری به سامانه سوخت گیری پمپ بنزین ها در ایران
منابع یادآوری کردند که این حمله با تهاجم به یک سایت دوست یابی LGBTQ اسرائیلی که تل آویو آن را به تهران نسبت داده بود، پاسخ داده شد.
نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که در طول جنگ سایبری "مخفی" طولانی بین اسرائیل و ایران، "اهداف معمولاً مربوط به نظامی یا دولتی" بوده اند اما "اکنون، جنگ سایبری برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در مقیاس وسیع گسترده شده است.
این ادعاها پس از آنکه سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل سپاه پاسداران ایران، در اواخر ماه گذشته اظهار داشت، که ممکن است واشنگتن و تل‌آویو در پشت حمله سایبری ۲۶ اکتبر که سوخت رسانی در جایگاه‌ های سراسر ایران را مختل کرد دست داشته باشند، مطرح می شود.
غلامرضا جلالی مدعی شد: "این حمله از لحاظ فنی شبیه دو حادثه قبلی است که بی‌ تردید عاملان آن دشمنان ما، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند".
جلالی گفت: دو حادثه حادثه ریلی و سانحه بندر شهید رجایی را تحلیل کردیم و متوجه شدیم که شبیه هم هستند.
در ماه ژوئیه، وزارت حمل و نقل ایران اعلام کرد که یک "اختلال سایبری" بر سیستم‌ های رایانه‌ ای و وب‌ سایت آن تأثیر گذاشته است، در حالی که در ماه مه ۲۰۲۰، واشنگتن پست گزارش داد که اسرائیل حمله سایبری به بندر شهید رجایی ایران در تنگه ایران انجام داده است. هرمز، مسیری استراتژیک برای حمل و نقل جهانی نفت به شمار می رود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала