علی باقری کنی: غرب باید تضمین کننده اجرای تعهدات و رفع تحریم‌ها باشد

© Photo / Akbar Sharifiniaraghعلی باقری کنی: غرب باید تضمین کننده اجرای تعهدات و رفع تحریم‌ها باشد
علی باقری کنی: غرب باید تضمین کننده اجرای تعهدات و رفع تحریم‌ها باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با توجه به سفر خود به وین تصریح کرد که غرب باید تضمین کننده برداشته شدن همه تحریم‌های پسا برجامی باشد و برای هرگونه نقض مفاد این توافق غرامت بپردازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی باقری در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی "فایننشال‌تایمز" نوشت که ایران آماده است تا به طور داوطلبانه به تعهدات هسته ای خود مطابق با توافق عمل کند، با این وجود تهران همچنین آماده است تا به هر فشاری از سمت جامعه بین‌المللی واکنشی متناسب نشان دهد و در قبال هرگونه ژست خیرخواهانه طرف‌های برجام، همکاری کند.
علی باقری کنی با توجه به سفر خود در وین در ابتدای مقاله خود در فایننشال تایمز نوشت: "ایران و پنج قدرت جهان این هفته در وین برای مذاکرات باصطلاح هسته‌ای گردهم جمع می‌شوند. همین اصطلاح - که برای اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد استفاده قرار می‌گیرد - مملو از اشتباه است".
باقری اولویت های اصلی مذاکرات را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
باقری اولویت های اصلی مذاکرات را اعلام کرد
کشورهای غربی، به‌ویژه آمریکا، به شکل خستگی‌ناپذیری تلاش می‌کنند تا "مذاکرات" را صرفاً فرآیندی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای مشروع و صلح‌آمیز ایران نشان دهند، در حالی که در معاهدات بین‌المللی گنجانده شده و توسط سازمان‌های ناظر بر آن نظارت می‌شود. با این حال از دید ایران، "مذاکرات" باید اهداف واقعی را دنبال کنند که بوسیله همه طرف‌ها رعایت شود.
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران سپس ضمن تاکید بر دنبال کردن دو هدف در این راستا گفت: هدف اول، رفع کامل، تضمین شده و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌هایی است که علیه مردم ایران اعمال شده است. بدون آن، این روند به طور نامحدودی ادامه خواهد داشت. "مذاکرات" بدون راه حل محکم برای هیچ کس سودی ندارد.
باقری همچنین ادامه داد: تجربه به ما می گوید که غرب به دنبال اجرای یک توافق نیست. بلکه به دنبال آن است که با اعلام یکی از آنها نظر عموم را جلب کند و سپس به هر شیوه ممکن و به صورت مخفیانه، جلوی اجرای توافق را بگیرد. بر اساس تجربه ما، آن‌ها سپس اقداماتی را برای "سوء استفاده" از پلتفرم برجام در پیش می‌گیرند تا ایران را وادار کنند در حوزه‌هایی غیرمرتبط با مسئله هسته‌ای، امتیازاتی را واگذار کند. در نتیجه، مردم ایران نه به این فرایند (مذاکرات وین) و نه به نتیجه آن اعتماد ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала