علائم سویه اومیکرون ویروس کرونا نامگذاری شد

© AP Photo / Jerome Delayعلائم سویه اومیکرون ویروس کرونا نامگذاری شد
علائم سویه اومیکرون ویروس کرونا نامگذاری شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
کوتزی پزشک آفریقای جنوبی، خستگی شدید را علامت اصلی ویروس کرونا می‌ داند.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر آنجلیک کوتزی از آفریقای جنوبی علائم سویه اومیکرون را در نسخه انگلیسی تلگراف را اعلام کرد. دکتر کوتزی، اولین کسی بود که بیماران مبتلا به نوع جدیدی از ویروس را گزارش کرد.
به گفته این متخصص، این شبهه مبنی بر جهش مجدد عامل بیماری زا به دلیل مراجعه مکرر بیماران با تظاهرات غیرمعمول کووید-۱۹ به وجود آمد. به ویژه، اینها جوانانی بودند که از احساس خستگی شدید شکایت داشتند و همچنین کودکی شش ساله که با ضربان قلب سریع و تب بالا و دو روز بعد احساس بسیار بهتری داشت. در عین حال، هیچ یک از بیماران از دست دادن چشایی یا بویایی را تجربه نکردند.
کشف روش از بین بردن ویروس کرونا طی 25 ثانیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
چه کسی در برابر سویه جدید ویروس کرونا آسیب پذیرتر است
دکتر گفت: "علائم آنها بسیار متفاوت از علائمی بود که قبلاً با آنها روبرو شده بودم و به شکل خفیف ظاهر شد."
در مجموع، حدود بیست بیمار با علائم نوع جدیدی از عفونت برای کووید-۱۹ مثبت شده اند. اینها عمدتاً مردان سالمی هستند که احساس خستگی زیادی می کردند. حدود نیمی از آنها واکسینه نشده بودند.
چند روز پیش، دانشمندان در بوتسوانا و آفریقای جنوبی یک سویه از ویروس کرونا بی.۱.۱.۵۲۹ را گزارش کردند که حاوی ۳۲ جهش در پروتئین S است که برای آلوده کردن سلول‌ها توسط پاتوژن ضروری است.
به گفته محققان، بسیاری از تغییرات جدید در ژنوم سارس-کوو-۲ نشان‌ دهنده قابلیت انتقال بالای این نوع و مقاومت در برابر آنتی‌ بادی‌ های محافظ افرادی است که بیمار و واکسینه شده‌اند، اگرچه هنوز برای نتیجه‌ گیری نهایی زود است. کارشناسان پیشنهاد می کنند که بی.۱.۱.۵۲۹ در ابتدا در یک فرد نقص ایمنی - احتمالاً یک بیمار ایدز یا اچ آی وی ایجاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала