سازمان بهداشت جهانی: اثربخشی واکسن‌ها در برابر سویه اومیکرون موثر هستند

© REUTERS / Phil Nobleسازمان بهداشت جهانی: اثربخشی واکسن‌ها در برابر سویه اومیکرون موثر هستند
سازمان بهداشت جهانی: اثربخشی واکسن‌ها در برابر سویه اومیکرون موثر هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت اثربخشی واکسن‌ها را در برابر سویه جدید با نام اومیکرون را خوب ارزیابی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود که واکسنها و داروهای موجود در برابر نوع جدید کووید 19 موثر هستند. سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد، در عین حال، اطلاعات کافی برای اظهارات قوی مبنی بر خطرناک تر بودن اومیکرون بیشتراز سویه دلتای ویروس وجود ندارد. این سازمان همچنین خاطرنشان کرد که هنوز مشخص نیست که آیا این سویه قابل انتقال تر از دیگر سویه ها است یا خیر، آیا منجر به دوره شدیدتر بیماری می شود و آیا علائم آن با سایر انواع شناخته شده بیماری متفاوت است یا خیر.
پیش از این گزارش شده بود که سازمان بهداشت جهانی عمداً دو حرف از الفبای یونانی را هنگام نام‌گذاری یک گونه جدید از ویروس کرونا حذف کرده است.
علائم سویه اومیکرون ویروس کرونا نامگذاری شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
علائم سویه اومیکرون ویروس کرونا نامگذاری شد
سویه جدیدی از ویروس کرونا با کد B.1.1.529 در 11 نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد. اولین موارد تایید شده عفونت از 24 نوامبر است.
چند روز پیش، دانشمندان در بوتسوانا و آفریقای جنوبی یک سویه از ویروس کرونا بی.۱.۱.۵۲۹ را گزارش کردند که حاوی ۳۲ جهش در پروتئینS است که برای آلوده کردن سلول‌ها توسط پاتوژن ضروری است.
به گفته محققان، بسیاری از تغییرات جدید در ژنوم سارس-کوو-۲ نشان‌ دهنده قابلیت انتقال بالای این نوع و مقاومت در برابر آنتی‌ بادی‌ های محافظ افرادی است که بیمار و واکسینه شده‌اند، اگرچه هنوز برای نتیجه‌ گیری نهایی زود است. کارشناسان پیشنهاد می کنند که بی.۱.۱.۵۲۹ در ابتدا در یک فرد نقص ایمنی - احتمالاً یک بیمار ایدز یا اچ آی وی ایجاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала