بسته شدن مرزهای زمینی ایران برای هشت کشور آفریقایی

© Photo / Irnaبسته شدن مرزهای زمینی ایران برای هشت کشور آفریقایی
بسته شدن مرزهای زمینی ایران برای هشت کشور آفریقایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
به دنبال شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون در هشت کشور آفریقایی، مرزهای زمینی ایران مانند مرزهای هوایی به روی آنها بسته شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سویه جدیدی از ویروس کرونا در هشت کشور آفریقایی شیوع پیدا کرده که امیکرون نامگذاری شده است و سازمان بهداشت جهانی این سویه جدید را نگران کننده و خطرناک دانسته است.
طبق اطلاعات رسمی این ویروس در ابتدا در شش کشور آفریقایی، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی شیوع پیدا کرد و نهایتا اعلام شد که در موزامبیک و مالاوی هم مشاهده شده است. به همین دلیل بسیاری از کشورهای ورود و خروج مسافران از و به این کشورها را مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی سختگیرانه‌ای کردند.
ایران نیز در روز گذشته اطلاع داد که این ممنوعیت‌ها را وضع کرده و به زودی آن را اجرایی خواهد کرد. محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص گفت: به افرادی که قصد مسافرت به این کشورها را دارند توصیه می‌کنم سفر خود را به تاخیر بیاندازند. ما همه اطلاع رسانی‌ها را در فرودگاه و تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در اختیار می‌گذاریم یعنی بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.
چین به ۶۹ کشور واکسن مجانی می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
نوع جدید و خطرناک کرونا از آفریقا به چین رسید
وی افزود: ما پرواز مستقیم از این کشورها نداریم و اعلام کردیم برای ورود فرد غیر ایرانی از این کشورهای یاد شده به ایران ممانعت ایجاد خواهیم کرد و ایرانیانی هم که می‌خواهند مسافرت داشته باشند تا دو نوبت تست PCR منفی نداشته باشند باید در مبادی مرزی در قرنطینه بمانند. حتی ممکن است فردی تا ۱۴ روز در قرنطینه مرزی بماند.
یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت: به محض ابلاغ بخشنامه جدید، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی جدید را برای مسافران هوایی وضع خواهیم کرد.
به دنبال آن در مکاتبه رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آمده است: ورود مستقیم و غیر مستقیم کلیه مسافرین غیر ایرانی از مبادی هر کدام از کشورهای، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و مسافران ایرانی که از این مقاصد آمده باشند باید دو هفته در قرنطیه باشند و در طول این مدت سه بار تست PCR بدهند و در صورت منفی بودن این تست‌ها می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала