مقایسه سویه جدید ویروس کرونا با ابولا

© REUTERS / Phil Nobleکرونا ویروس در جهان
کرونا ویروس در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اشتراک
رئیس انجمن جهانی پزشکان، گونه‌ی جدید "اومیکرون" ویروس کرونا را با ابولا مقایسه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن جهانی پزشکان گفت: جهش "اومیکرون" ویروس کرونا ممکن است سریعتر از سایر سویه های ویروس شیوع پیدا کند. شواهد اولیه نشان می دهد که افزایش خطر ابتلا به عفونت مجدد با این نوع در مقایسه با سایر سویه ها ویروس کرونا بیشتر است.
وی افزود: این گونه‌ی جدید ویروس کرونا احتمالا خطرناک تر از "ابولا" است و یا دست کم به همان اندازه بشریت را تهدید می‌کند.
به گفته مونتگومری افزایش روزافزون موارد ابتلا به کرونا نشان می‌دهد که این جهش جدید ویروس به مراتب خطرناک بوده و تهدید ناشی از آن هنوز مشخص نیست.
"اومیکرون"، که یکی از تغییر یافته ترین موارد جهش ویروس کرونا محسوب می‌شود که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و پس از آن در بلژیک، بوتسوانا، اسرائیل و هنگ کنگ نیز مواردی مشاهده شده است.
سازمان بهداشت جهانی اجازه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا را صادر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
سازمان بهداشت جهانی تفاوت اصلی سویه خطرناک جدید ویروس کرونا را نام برد
ممکن است هفته ها طول بکشد تا دانشمندان به طور کامل جهش های این نوع ویروس کرونا را بررسی کرده و در خصوص موثر بودن واکسنها و درمانهای موجود علیه آن اظهار نظر کنند.
سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای "اومیکرون" را پنجمین سویه نگران کننده خواند و اعلام کرده که برای بررسی سویه جدید کرونا نشست اضطراری برگزار می‌کند.
ویروس کرونا از زمانی شیوع که برای اولین بار در چین شناسایی شد، باعث ابتلا بیش از 260 میلیون نفر در سراسر جهان شده و پنج میلیون و 400 هزار نفر را به کام مرگ کشیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала