سفرای روسیه و چین ایده آمریکایی برگزاری اجلاس سران برای دموکراسی را رد کردند

© Fotolia / Zerborسفرای روسیه و چین ایده آمریکایی برگزاری اجلاس سران برای دموکراسی را رد کردند
سفرای روسیه و چین ایده آمریکایی برگزاری اجلاس سران برای دموکراسی را رد کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اشتراک
روسیه و چین با ایده برگزاری "اجلاس بین المللی برای دموکراسی" که در ماه دسامبر به ابتکار ایالات متحده برگزار می شود، مخالفت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در مقاله مشترک سفرای دو کشور در نشریه نشنال اینترست اعلام شده است
در مقاله سفرای روسیه و چین گفته می شود:"این محصول آشکار ذهنیت دوره جنگ سرد، باعث تقابل ایدئولوژیک و تفرقه در جهان و ایجاد خطوط جداکننده جدید خواهد شد. این گرایش برخلاف روند فعلی پیشرفت دنیای معاصر است. جلوگیری از شکل گیری یک معماری چند مرکزی جهانی غیرممکن است، اما این می تواند روند عینی را با دشواری روبرو کند. چین و روسیه قاطعانه این اقدام را رد می کنند".
امضای طرح همکاری نظامی روسیه و چین برای سال های ۲۰۲۱-۲۰۲۵ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
امضای طرح همکاری نظامی روسیه و چین برای سال های ۲۰۲۱-۲۰۲۵
رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه و چین در واشنگتن همچنین از بقیه کشورها خواستند "بر انجام تجارت خوب تمرکز کنند و از دیگران انتقاد تحقیر آمیز نکنند."
در مقاله منتشره آمده است : "در مورد دموکراسی در روسیه و چین جای نگرانی نیست. برخی از دولت های خارجی بهتر است به فکر خودشان و آنچه در خانه هایشان اتفاق می افتد، باشند. آیا این آزادی است وقتی تظاهرات های مختلف در کشورهایشان با گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور متفرق می شود؟ این خیلی شبیه آزادی نیست؟"
دیپلمات ها تاکید کردند که دموکراسی در اختیار هیچ کشور یا گروهی از کشورها نیست و یادآوری کردند که "حق همگانی و اونیورسال همه ملت ها" است.
آنها اضافه کردند: "این را می توان به روش های مختلف اجرا کرد و هیچ مدلی برای همه کشورها مناسب نیست. اینکه خط مشی یک کشور کارآمد باشد بستگی به این دارد که آیا با واقعیت های این کشور مطابقت دارد یا خیر، آیا به روندهای زمانه پاسخ می دهد یا خیر و اینکه آیا به توسعه اقتصادی، ثبات و پیشرفت اجتماعی و همچنین بهبود زندگی مردم آن کمک می کند یا خیر.
سفیران از طرف مسکو و پکن از سایر کشورها خواستند از "دیپلماسی مبتنی بر ارزش ها" و ایجاد تفرقه و تقابل در جهان دست برداشته و از احترام متقابل و همکاری متقابلاً سودمند در روابط بین‌الملل و همچنین همزیستی مسالمت آمیز کشورهای دارای سیستم‌های اجتماعی، ایدئولوژی ها، تاریخ ها و فرهنگ‌ های گوناگون و سطوح توسعه متفاوت پیروی کنند .
پیش از این، آمریکا از 110 کشور به شرکت در "اجلاس برای دموکراسی" که قرار است در 9 تا 10 دسامبر برگزار شود، دعوت کرده بود، اما روسیه و چین دعوت نشدند. در عین حال، تایوان نیز در فهرست مدعوین قرار دارد که ایالات متحده به همراه سایر کشورها رسماً آن را بخشی از "چین واحد" می دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала