آیا ظرفیت تولید نفت ایران به پیش از تحریم‌ها می‌رسد؟

© Depositphotos.com / Maxxyustasآیا ایران برای روزه نفتی آماده است؟
آیا ایران برای روزه نفتی آماده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اشتراک
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تامین منابع مالی برای رساندن ظرفیت تولید نفت در این کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به چهار میلیون بشکه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز در نشستی خبری بیان داشت: یکی از مهمترین مولفه های اقتدار در جمهوری اسلامی ایران مولفه اقتصادی است و صنعت نفت نقش مهمی در این زمینه دارد. در تلاشیم تا پایان امسال ظرفیت تولید نفت را به پیش از تحریم‌ها و چهار میلیون بشکه برسانیم و منابع مالی آن نیز مشخص شده است.
سردار سرتیپ دوم پاسدار سپاه رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
سردار ایرانی عملیات صادرات نفت ایران به سوریه و لبنان را برای آمریکا شکست مفتضحانه عنوان کرد
خجسته مهر تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران جزو ۱۰ شرکت بزرگ دنیا است و حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام ثروت داریم. کمتر کشوری در جهان است که این ویژگی ممتاز را داشته باشد و از لحاظ ذخایر نفت و گاز رتبه اول را داریم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه این شرکت ۴۰۰ میدان نفتی و گازی دارد، اظهار داشت: می توانیم ۳۴۰ میلیارد بشکه از منابع فعلی با روش‌های اولیه و معمولی و بدون نیاز به تکنولوژی های جدید به تولید بیاوریم. ایران دومین کشور دنیا از نظر ذخایر گازی است و ۳۴ تریلیون متر مکعب گاز ذخیره گاز داریم و قادر خواهیم بود تا ۱۰۰ سال آینده با ذخایر شناخته شده فعلی، نفت و گاز تولید کنیم.
خجسته مهر با اشاره به اینکه در ۱۰ سال آینده با توجه به افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز، ظرفیت پالایشی ایران و ظرفیت صادراتی این کشور به ۱.۵ برابر قبل از تحریم ها می‌رسد، گفت: توان هیدروکربوری زیر زمینی ایران بالا است و امکان تولید نفت و گاز داریم و این بزرگترین مزیت ایران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала