آیا در ایران رأی به نفع محیط زیست داده خواهد شد یا صنعت؟

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / هوای کدام یک از محلات تهران امروز آلوده‌تراست ؟
هوای کدام یک از محلات تهران امروز آلوده‌تراست ؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اشتراک
استاندار تهران: شاخص آلودگی هوا به ۸۰ تقلیل پیدا کرده که قابل قبول است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، محسن منصوری، استاندار تهران 27 نوامبر (عصر شنبه)، اظهار داشت که در اطراف تهران حتی به قیمت تعطیلی صنایع اجازه مازوت سوزی را نمی‌دهیم و بین دوگانه محیط زیست و صنعت به نفع محیط زیست رأی می‌دهیم.
وی در ادامه افزود: "بنا بود محدودیت‌هایی را اعمال کنیم اما خوشبختانه بخاطر بارندگی و وزش باد، شاخص آلودگی هوا به ۸۰ تقلیل پیدا کرده که قابل قبول است و فعلاً نیاز به محدودیت نداریم. وی با اشاره به اینکه در شاخص بالای ۱۰۰ که شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است محدودیت‌ها اعمال می
در صورت تشدید آلایندگی ممنوعیت تردد خودروهای گازوئیلی اجرایی می‌شود؛ ضمن اینکه پلیس راهور باید نسبت به جلوگیری از تردد همه موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اقدام کند.
آلودگی هوای تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2020
چرا استفاده از مازوت در نیروگاه‌های غرب تهران ممنوع شده؟
اداره کل حفاظت محیط زیست تهران نیز باید نسبت به تداوم پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار و اخطار بدهد. شهرداری تهران باید نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری اقدام کرده و پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و براساس بالا بودن شاخص آلودگی هوا نیز جانمایی شود.
در مورد راهکارهای بلندمدت برای حل آلودگی هوا، قانون تکلیف دستگاه‌های مختلف نسبت به حل آلودگی هوا را مشخص کرده است، ضمن اینکه آئین نامه‌های مختلفی برای شرایط اضطرار مشخص شده که برخی از دستگاه‌ها کم‌کاری دارند از این رو وظیفه استانداری ایجاد ارتباط و تعامل سازنده و نظارت بر این مجموعه‌ها است.
کشور با کمبود منابع گاز مواجه است و قطع گاز برخی واحدها مثل سیمان وضعیت تولید را با مشکل مواجه می‌کند از جمله کارخانه سیمان تهران که تلاش می‌شود گاز به آنها برسد و اگر محدودیت اتفاق بیافتد باید مدیریت کرد و در صورت نیاز سوخت مایع را برای آنها تهیه می‌کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала