آمار صفر مرگ بر اثر کرونا در ۱۰ استان ایران

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ابتلای تعداد زیادی از پرستاران در ایران به کرونا: رقم جدید
ابتلای تعداد زیادی از پرستاران در ایران به کرونا: رقم جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اشتراک
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد زیاد جهش‌ های سویه جدید کرونا این احتمال را زیاد می‌کند که این سویه هم شدید تر باشد و هم واکسن روی آن جواب ندهد.
دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت ایران اخیرا احتمال ورود سویه جدید کرونا در جنوب آفریقا (بی یک یک ۵۲۹) که دارای تعداد زیاد و باورنکردنی جهش است را اعلام کرد و گفت: تعداد زیاد جهش‌ های سویه جدید کرونا این احتمال را زیاد می‌کند که این سویه هم شدید تر باشد و هم واکسن روی آن جواب ندهد.
وی افرادی که قصد مسافرت به کشور های آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی دارند را به تعویق سفر دعوت کرد و افزود: ما در ایران پرواز مستقیم از این کشور ها نداریم و مانع ورود افراد غیر ایرانی از این کشور ها به ایران خواهیم شد.
این در حالی است که وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اطلاعات باد که پس از ۱۰ ماه تمامی و شهرهای جمهوری اسلامی ایران از حالت قرمز کرونایی خارج شده است.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تا کنون ۵۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۳ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۳۷ نفر دُز دوم و ۹۴۸ هزار و ۱۶۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور ایران به ۱۰۴ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۵۸ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۳۲۴ هزار و ۷۸۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
از دیروز تا امروز ۶ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور ایران شناسایی شد که ۵۸۳ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در جمهوری اسلامی ایران به ۶ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۰۱ نفر رسید.
علیرضا زالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
کاهش ۱۲ درصدی بستری کرونا در استان تهران
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۵۴۹ نفر رسید.
در شبانه روز گذشته، در ۱۰ استان کشور، مرگ و میر صفر یا یک نفر گزارش شده است.
و خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۸۵۳ هزار و ۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
سه هزار و ۳۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۳۸ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
در حال حاضر هیچ یک از شهر های ایران در وضعیت قرمز ندارند، ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала