وزیر خارجه ایران: برای مذاکره و رسیدن به توافق با توجه به‌ منافع ملت جدی هستیم

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که برای مذاکره و رسیدن به توافق جدی هستیم، تاکید کرد: نظر صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران این است که در میز مذاکره حقوق و منافع ملت ایران تأمین و تحریم‌ها باید لغو شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان در ویدئویی از یکصد روز فعالیت وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم گزارش داد و در این گزارش به موارد مختلفی از جمله موضوع برجام اشاره کرد و در این باره گفت: نظر صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران این است که در میز مذاکره حقوق و منافع ملت ایران باید تامین شود و تحریم‌ها باید لغو شود و ما امیدوار هستیم که در مسیر گفت وگوهای وین بتوانیم گام‌های اساسی و گام‌های موفقیت‌آمیز رو به جلویی رو داشته باشیم.
روسیه وارد دور جدیدی از مذاکرات برای احیای برجام شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
روسیه وارد دور جدیدی از مذاکرات برای احیای برجام شده است
وزیر خارجه ایران در بخشی از سخنان خود گفت: ما از هفته آینده گفت وگوهای وین را کلید خواهیم زد، در هفته‌های گذشته هم معاون من جناب آقای دکتر باقری در پایتخت‌های اروپایی، در مسکو و در ارتباط وبیناری با پکن و همچنین در سفرهایی که به برخی از کشورهای همسایه و منطقه داشته‌اند اقدامات و رایزنی‌هایی را به عمل آوردند.
خود من نیز با وزرای خارجه که همه آنها طرف‌های برجامی ما در مذاکرات هستند، گفت وگوهای مفصلی را داشتیم. ما همه مقدمات را برای رسیدن به یک توافق خوب و درصورتی‌که طرف‌های مقابل به تعهدات کامل خود بازگردند برای رسیدن به یک توافق خوب و سریع فراهم کرده‌ایم و به‌صراحت هم مواضع و مطالبات خودمان را در ادامه گفت ‌وگوهایی که از گذشته وجود داشته و سندی که به‌عنوان برجام و قطعنامه پس‌از آن سازمان ملل به تصویب رسیده، بیان کرده‌ایم.
نظر صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران این است که در میز مذاکره حقوق و منافع ملت ایران باید تامین شود و تحریم‌ها باید لغو شود و ما امیدوار هستیم که در مسیر گفت وگوهای وین بتوانیم گام‌های اساسی و گام‌های موفقیت‌آمیز رو به جلویی رو داشته باشیم.
قطعا دست جمهوری اسلامی ایران بسته نخواهد بود و گزینه‌های مختلفی در مقابل ما قرار دارد، ما از گزینه گفت ‌وگو و مذاکره در وین کار را شروع می‌کنی،م جدی هستیم در مذاکره و جدی هستیم در رسیدن به توافق و امیدوار هستیم آن‌گونه که در کلام طرف‌های مقابل ما به‌ویژه غربی‌ها می‌گویند، جدیت آنها را هم ببینیم.
ما به‌صراحت به آنها گفتیم ما یک دولت عمل‌گرا و نتیجه محور هستیم و امیدوار هستیم که در میز مذاکرات وین چنین اتفاقی رخ دهد.
در چارچوب سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند تنظیم روابط، توسعه مناسبات با همه کشورهای جهان در دستور کار جدی جمهوری اسلامی ایران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала