آیا می توان به طور همزمان واکسن های آنفولانزا و کرونا را تزریق کرد؟

© Photo / IRNAواکسیناسیون دانشجویان ایران
واکسیناسیون دانشجویان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اشتراک
مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران با تاکید بر واکسیناسیون هموطنان با هدف جلوگیری از تلفات و کنترل کرونا گفت: با توجه به مطالعات انجام گرفته، تزریق همزمان دو واکسن آنفلوآنزا و کرونا با رعایت تزریق جداگانه در دست چپ و راست مشکلی برای دریافت کننده ایجاد نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، مسعود مردانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شروع فصل سرما که عده ای از مردم نگران تداخل دارویی دو واکسن آنفلوآنزا و کرونا هستند، می توانند بنا بر احتیاط این دو واکسن را با فاصله یک هفته ای دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت و برنامه ریزی انجام گرفته برای واکسیناسیون مردم از روند بسیار مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به روند موجود اگر بالای ۸۵ درصد مردم واکسن کرونا دریافت و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند موج ششم کرونا رخ نخواهد داد.
اثربخشی 93.5 درصدی واکسن اسپوتنیک لایت در پاراگوئه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
واکسن "اسپوتنیک" برای نوجوانان وارد بازارهای بین المللی می‌شود
این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه زندگی عادی مردم بسیاری از کشورها به واسطه تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی به حالت عادی قبل از دوران شیوع کرونا برگشته است، گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا می تواند از برندهای مخالف دو دز قبلی باشد و اشخاصی که تمایل به این امر دارند باید بر اساس دستورالعمل کمیته واکسن ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کرده و دز سوم واکسن خود را دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، واکسیناسیون سراسری در ایران از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد و تا کنون ۵۷ میلیون و ۶۱ هزار و ۶۰۶ نفر دُز اول، ۴۵ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۷۱ نفر دُز دوم و ۸۶۴ هزار و ۹۹۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۳ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۹ دُز رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала