چین متهم به ایجاد کمبود کالاها در سراسر جهان شد

© AP Photo / Eugene Hoshikoبندر شانگهای چین
بندر شانگهای چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ می نویسد سیاست مقامات چین برای مبارزه با کووید-19 بیش از حد سخت گیرانه به نظر می رسد و باعث ایجاد اختلالات جدید در ارسال کالاها می شود که کمبود کالا ها در سراسر جهان را تشدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، منظور مقررات جدید قرنطینه اجباری هفت هفته ای برای دریانوردان چینی بازگشته به کشور خود است. آنها باید سه هفته قدر خارج از کشور دو هفته در بندر ورودی و دو هفته دیگر در استان خود در قرنطینه باشند.
مدت‌هاست که این کشور تغییر خدمه کشتی‌های خارجی را ممنوع کرده اما حتی کشتی‌هایی که خدمه خود را عوض نکرده‌اند باید قبل از ورود به بندر چین دو هفته صبر کنند. مالکان کشتی ها ، مقامات بندری را به این دلیل سرزنش می کنند که دریانوردانی که نیاز به مراقبت های فوری پزشکی دارند نمی توانند آن را دریافت کنند. از جمله یکی از کشتی ها باید فوراً به کره جنوبی می رفت تا یکی از خدمه آن به دلیل آبسه دندان های خود به مطب دندانپزشک رسانده شود.
تجارت جهانی در آستانه فاجعه قرار دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
تجارت جهانی در آستانه فاجعه قرار دارد
صاحبان کشتی به دلیل تاخیر در حمل و نقل و مشکلات خدمه، در حال تغییر مسیر های خود هستند. گای پلاتن، دبیرکل اتاق بین المللی کشتیرانی خاطرنشان کرد که مشکلات رو به افزایش بوده و اختلالات تمام عیاری را به وجود می آوردند.
اپراتورها از پکن می‌خواهند که محدودیت‌ها را کاهش دهد و دولت‌ها را به نشان دادن توجه ویژه به کشتی‌رانی و دریانوردان فرا می خوانند. در غیر این صورت، وضعیت اقتصادی در جهان ممکن است به طور قابل توجهی بدتر شود.
شرکت Euronav NV، یکی از بزرگترین صاحبان نفتکش های بزرگ در جهان، محاسبه کرده است که حدود 6 میلیون دلار برای رفع اختلالات عملیاتی ناشی از تغییر مسیرها، مشکل عدم تغییر خدمه، هزینه های سفر هزینه کرده است. این شرکت برای جبران زیان های خود مجبور به افزایش تعرفه حمل و نقل می شود. به طور کلی، در پایان هفته گذشته، نرخ حمل و نقل کانتینری از میانگین پنج سال منتهی به سال 2019 شش برابر بیشتر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала