پایان سلسله کارگاه های آموزشی پروژه آموزش آنلاین اسپوتنیک برای خبرنگاران ایرانی

© Иван Захаровایوان زاخاروف، رئیس بخش کار با هیئت های تحریریه مدیریت متحده سخن پراکنی خارجی خبرگزاری بین‌المللی و رادیو اسپوتنیک
ایوان زاخاروف، رئیس بخش کار با هیئت های تحریریه مدیریت متحده سخن پراکنی خارجی خبرگزاری بین‌المللی و رادیو اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
اشتراک
سلسله کارگاه های آموزشی پروژه آموزشی آنلاین "اسپوتنیک پرو" (SputnikPro) برای خبرنگاران ایرانی از خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز روز چهارشنبه به پایان رسید.
ایوان زاخاروف، رئیس بخش کار با هیئت های تحریریه مدیریت متحده سخن پراکنی خارجی خبرگزاری بین‌المللی و رادیو اسپوتنیک در سخنرانی خود در دیدار با خبرنگاران نشریات معتبر ایران جنگ‌های اطلاعاتی و اخبار جعلی، تأثیر تحریم های غرب علیه روسیه و ایران و همچنین تقابل تهران و واشنگتن را با همکارانش مورد بحث قرار داد.
پیمان یزدانی، سردبیر سرویس انگلیسی زبان خبرگزاری مهر، از اسپوتنیک به خاطر تقویت همکاری بین رسانه های دو کشور تشکر کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: همکاری کشورهایی مانند ایران و روسیه که نقش مهمی در مقابله با هژمونی غرب دارند، به جلوگیری از ایجاد دنیای تک قطبی به رهبری آمریکا کمک می کند.
ایوان زاخاروف افزود: "متأسفانه تحمیل پدیده‌ای مانند روس‌هراسی به عنوان جریان خبری اصلی برای بخش ایرانی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به یک پدیده معمول تبدیل شده است. این محتوا تقریباً همیشه جعلی است. مانند بسیاری از آنچه بدخواهان جمهوری اسلامی در مورد آن به زبان روسی می نویسند. من و همکارانم از مهر نیوز و تهران تایمز این مشکل را شناسایی کرده و توافق کردیم که تعامل مستقیم و بدون واسطه فقط باعث بالا رفتن کیفیت مطالب منتشره هم توسط این نشریات محترم و هم اسپوتنیک ایران خواهد شد".
پیش از این، یک نشست آنلاین با خبرنگاران از تهران توسط تاتیانا کوخارووا، معاون مدیر سخن پراکنی خارجی خبرگزاری بین‌المللی و رادیو اسپوتنیک و واسیلی پوشکوف، مدیر همکاری های بین المللی اسپوتنیک برگزار شد. در این سخنرانی ها تفاوت در ارائه فیدهای خبری برای کشورهای غرب و کشور خاورمیانه و همچنین عنصر تجاری در دستور کار خبری شرکای غربی فعالانه مورد بحث قرار گرفت.
نمایندگان خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز اعضای جدید "اسپوتنیک پرو" در ایران شدند. امسال همچنین 4 سخنرانی آنلاین برای شنوندگان از خبرگزاری ایرنا برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала