دیدار رهبران ارمنستان و آذربایجان در حضور ولادیمیر پوتین

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر علی اف از نقش پوتین در حل و فصل مناقشه در قره باغ قدردانی کرد
علی اف از نقش پوتین در حل و فصل مناقشه در قره باغ قدردانی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
اشتراک
پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و علی اف رئیس جمهور آذربایجان در سوچی با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور برای دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به سوچی سفر کرد.
این سیاستمداران با میانجیگری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که از هر دو طرف دعوت کرده است، با یکدیگر گفتگو می کنند.
سران دو کشور در خصوص تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان صحبت خواهند کرد. موضوع تحدید مرزها اکنون مهمترین موضوع در روابط دو کشور است. به دلیل اختلاف مرزی در 14-15 نوامبر، درگیری نظامی بین نیروهای مسلح دو طرف رخ داد که این درگیری پس از مداخله روسیه متوقف شد.
چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در 19 نوامبر اعلام کرد که رهبران ارمنستان و آذربایجان قصد دارند در اواسط دسامبر برای اجلاس سران "مشارکت شرقی" اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کنند. خبر سفر هر دو سیاستمدار به پایتخت اتحادیه اروپا در پس زمینه گزارش هایی مبنی بر تعویق چندین بار نشست در روسیه منتشر شد.
پاشینیان اتهامات علی اف درباره تبانی ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا رد کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2021
ارمنستان و آذربایجان برای ایجاد خط ارتباطی مستقیم توافق کردند
انتظار می رود در ادامه مذاکرات، طرفین توافق نامه ای را در مورد ایجاد کمیسیون واحد برای تعیین و توافق بر سر مرز دولتی امضا کنند. پاشینیان در 23 نوامبر در مورد وضعیت فعلی مذاکرات گفت: سند بالقوه فقط مربوط به ایجاد کمیسیونی از ارمنستان و آذربایجان است که کار بر روی تحدید حدود و مرزبندی را آغاز خواهد کرد... آنجا هیچ مرزی مشخص نخواهد شد.
پیش از این، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه در دیدار با صاحب گافارووا، رئیس پارلمان آذربایجان، گفته بود که طرفین در مورد منبع داده ها برای تصویب مرزهای جدید به یک نظر مشترک رسیده اند. به گفته ماتوینکو، این منبع نقشه های منطقه شوروی از آرشیو وزارت دفاع روسیه خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала