درخواست اتاق بازرگانی آمریکا از واشنگتن: واکسن روسی را به رسمیت بشناسید

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن روسی اسپوتنیک وی
واکسن روسی اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
اشتراک
الکسیس رودزیانکو، رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه (AmCham) اعلام کرد از وزارت امور خارجه ایالات متحده خواسته است گواهی های واکسیناسیون با واکسن روسی اسپوتنیک وی را به رسمیت بشناسد.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت که امروزه سفر از روسیه به ایالات متحده آمریکا نیاز به ویزا دارد که "در حال حاضر نمی توان آن را دریافت کرد" و برای این کار همچنین واکسیناسیون با واکسن مورد تایید سازمان جهانی بهداشت یا مقامات ایالات متحده ضرورت دارد.
رودزیانکو گفت: "بنابراین، ما از دولت ایالات متحده خواستیم تا واکسن‌های دیگری از جمله اسپوتنیک وی را برای سفرهای کاری بپذیرد.
اثربخشی 93.5 درصدی واکسن اسپوتنیک لایت در پاراگوئه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
واکسن "اسپوتنیک" برای نوجوانان وارد بازارهای بین المللی می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه تصریح کرد که وزارت امور خارجه آمریکا قبلاً این سند را برای بررسی پذیرفته است.
سرویس مطبوعاتی وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد مسکو و واشنگتن قبلاً در مورد موضوع شناسایی متقابل گواهی‌های واکسیناسیون در اوایل اکتبر گفتگو کرده بودند. در نتیجه این گفتگو، وزارت روسیه نامه ای با پیشنهاد مربوطه به ایالات متحده ارسال کرد.
در آغاز ماه اکتبر میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه پس از دیدار با نمایندگان ایالات متحده آمریکا در ژنو، گفت که تمام موانع برای شناسایی واکسن اسپوتنیک وی در سازمان جهانی بهداشت برداشته شده و فقط برخی از مراحل اداری باقی مانده است.
اسپوتنیک وی در 71 کشور با جمعیتی بالغ بر چهار میلیارد مورد تایید قرار گرفته است. این واکسن از نظر تعداد مجوزهای دریافتی رتبه دوم را در جهان دارد. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های 3.8 میلیون روسی واکسینه شده، میزان اثربخشی آن 97.6 درصد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала