خروج ایران از وضعیت قرمز پس از ۲۸۹ روز

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
اشتراک
بر اساس نقشه جدید رنگ‌بندی ایران، همه شهر های این کشور پس از ۲۸۹ روز از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، بنابر جدیدترین رنگ‌بندی شهرهای ایران در اپلیکیشن ماسک، با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند. آخرین بار در ۲۴ بهمن ۹۹ و در آستانه شروع خیز چهارم هیچ شهری در ایران قرمز نبود.
شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند: اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، چرداول (ایلام)، بیرجند، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، بردسکن، گناباد (خراسان رضوی)، طارم (زنجان)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، ممسنی (فارس)، زرند، سیرجان، شهربابک (کرمان)، کهگیلویه (کهگیلویه و بویر احمد)، پلدختر (لرستان)، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز (یزد).
گفتنی است که ویروس کرونا موسوم به "کووید۱۹" اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به بیش از ۲۵۸ میلیون نفر رسیده و مرگ بیش از پنج میلیون نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала