انگلیس به دلیل شیوع سویه جدید کووید-19 پروازهای خود را به شش کشور متوقف می کند

© Flickr / James Cridland Heathrow Terminal 5 tube station sign
 Heathrow Terminal 5 tube station sign - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
اشتراک
انگلیس پروازهای خود را به شش کشور آفریقایی به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا لغو می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس در حساب کاربری خود در توییتر این موضوع را اعلام کرد.
به گفته وی، لندن از 26 نوامبر پروازهای خود به کشورهای بوتسوانا، زیمباوه، لسوتو، نامیبیا، اسواتینی و آفریقای جنوبی را متوقف می کند. وی خاطرنشان کرد: این تصمیم به دلیل شناسایی سویه جدید ویروس کرونا (B.1.1.529) در منطقه آفریقا گرفته شده است که ممکن است مسری تر از سایر سویه های این ویروس باشد.
وزیر بهداشت انگلیس همچنین تاکید کرد که آژانس ایمنی بهداشتی انگلیس در حال حاضر در حال بررسی این سویه کووید-19 است اما باید منتظر دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد آن بود. وی افزود: انگلیسی‌هایی که از این کشورها باز می‌گردند ملزم به رعایت قرنطینه در بدو ورود خواهند بود.
پیش از این گزارش شده بود که سازمان بهداشت جهانی به دلیل سویه جدید ویروس کرونا B.1.1.529 که اخیراً در بوتسوانا، آفریقای جنوبی و هنگ کنگ کشف شده امروز جمعه 26 نوامبر جلسه اضطراری تشکیل خواهد داد.
در 24 نوامبر، مشخص شد که ده نفر در آفریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ کنگ به سویه B.1.1.529 مبتلا شده اند. دانشمندان انگلیسیی پیشنهاد کرده اند که سویه جدید در فرار از آنتی بادی قوی تر از نوع دلتا است. وقوع بسیاری از جهش ها در B.1.1.529 نشان می دهد که این ویروس در یک بیمار دارای سیستم ایمنی ضعیف مبتلا به HIV یا ایدز منشاء گرفته است. اعتقاد بر این است که این سویه می تواند خطرناک ترین نوع کرونا باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала