کشف قدیمی ترین زینت آلات در اوراسیا

© Sputnik / Uliana Solovyova /  مراجعه به بانک تصاویر Очистка костей мамонта, обнаруженных в ходе археологических раскопок на территории музея-заповедника "Костенки" в Воронежской области
Очистка костей мамонта, обнаруженных в ходе археологических раскопок на территории музея-заповедника Костенки в Воронежской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
باستان شناسان قدیمی ترین شی زینتی مورد استفاده انسان در اوراسیا را پیدا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان سن گردن آویز ساخته شده از استخوان ماموت یافت شده در غار Steinja در لهستان را - 41500 سال تعیین کردند. امروزه این باستانی ترین شیء هنری و تزئینی است که توسط انسان در قلمرو اوراسیا ایجاد شده است. نتایج تحقیق در Scientific Reports منتشر شده است.
مجسمه مامونت در خانتی مانسیسک روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2015
شبیه سازی ماموت
انسان های مدرن حدود 42000 سال پیش در اروپای مرکزی و غربی ساکن شدند. قدیمی‌ترین آثار باستانی از استخوان‌های ماموت با نقوش هندسی که روی آن‌ها اعمال شده است، تقریباً به همان زمان بازمی‌گردد. با این حال، تا کنون، نسبت دادن بیشتر این اقلام به طور واضح به جواهرات دشوار بوده است و سؤالاتی در مورد تاریخ گذاری دقیق آنها ایجاد شده است.
در مطالعه جدید، نویسندگان آن، دانشمندانی از مؤسسه انسان‌شناسی تکاملی ماکس پلانک در آلمان، دانشگاه بولونیا در ایتالیا، دانشگاه وروتسواف در لهستان، مؤسسه زمین‌شناسی لهستان و مؤسسه سیستماتیک و تکامل آکادمی لهستانی علوم، شواهدی ارائه می دهد که در سال 2010، یک شی بیضی شکل کوچک حک شده از استخوان ماموت قدیمی ترین زینت شخصی در اوراسیا است که توسط یکی از اولین نمایندگان انسان خردمند در این قاره استفاده شده است.
مدیر آزمایشگاه رادیوکربن دانشگاه بولونیا، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: "تعیین سن دقیق این قطعه برای شناسایی هویت فرهنگی آن اساسی بود و ما از نتیجه آن بسیار خرسندیم." موسسه انسان شناسی تکاملی ماکس پلانک.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала