ویزیت مطب‌های پزشکان باید حداقل ۱۲۰ هزار تومان شود +عکس، ویدئو

© REUTERS / Mark Makelaویزیت مطب‌های پزشکان باید حداقل ۱۲۰ هزار تومان شود +عکس، ویدئو
ویزیت مطب‌های پزشکان باید حداقل ۱۲۰ هزار تومان شود +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت اگر مطبی بخواهد سرپا بماند هزینه ویزیت باید ۱۲۰ هزار تومان شود.
به گزارش اسپوتنیک، محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در رابطه با مهاجرت پزشکان و پرستاران عنوان کرد: "مهاجرت پزشکان و پرستاران ارتباطی به کرونا ندارد، از قبل بوده و حالا هم هست البته آمار مهاجرت به لحاظ آماری قابل توجه نیست و همچنین وقتی برای تربیت یک پزشک هزینه سنگینی شده، باید بماند و خدماتش را به مردم خودش ارائه دهد، اما در رابطه با مهاجرت دلایل متعددی وجود دارد، یکی از دلایل اصلی این است که شرایط ادامه کار در رشته خودشان را در ایران خیلی مناسب نمی‌بینند."
وی درباره درآمد پزشکان نیز افزود: "به هیچ عنوان شرایط اقتصادی برای فعالیت یک پزشک عمومی در ایران مهیا نیست و نتوانستیم این افراد را در قالب پزشک خانواده و سیستم ارجاع به کار بگیریم. اگر یک پزشک عمومی در کلانشهری مطب بزند، نمی‌تواند از طریق ویزیت پزشک عمومی، مطبش را بچرخاند برای مثال یک دستیار، یک پزشک عمومی با سن بالای ۲۷ سال است و ممکن است که متاهل باشد، ‌با یک حقوق حداکثر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آن‌ هم با حداقل ۱۰ شب کشیک در ماه و کار سنگین در بیمارستان و حجم بالای دروس و ... این قابل قبول نیست."
رئیس‌زاده در ادامه‌ی صحبت‌هایش عنوان کرد: "اینکه بعد از آموزش یک فرد سی ‌و هشت‌ ساله بخواهد کار فوق‌تخصصی انجام دهد آن‌ هم با تعرفه‌هایی که تناسبی با واقعیت ندارد این تمایل برای ورود به این دوره‌ها را کم کرده است. اگر یک مطب بخواهد سرکار بماند و بدون سود، ‌ویزیت باید عددی حداقل ۱۲۰ هزار تومان شود و کمتر از این اصلاً ارائه خدمات قابل انجام نیست. در زمینه تعرفه‌ها بر اساس کار کارشناسی که انجام دادیم، افزایش ۶۰ درصدی مورد نظرمان بود. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه این عدد را پیشنهاد دادیم که بتواند تضمین‌کننده خدمات با کیفیت در سال آینده باشد و اعلام کردیم اگر این عدد از حدی پایین‌تر آید، ‌سازمان نظام پزشکی مخالف است."
کاربران نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای عنوان می‌کنند پزشکان به اندازه‌ی کافی جایگاه و دستمز بالاتری نسبت به سایر شغل‌ها در جامعه‌ی ایران دارند و خیلی بهتر است به جای افزایش ویزیت مطب پزشکان به فکر افزایش حقوق کارگران، معلمان، مهندسان و مشاغل دیگر باشید. جمعی دیگر از کاربران هم عنوان می‌کنند، مسئولان باید توجه کنند که ما مشکلات مهم‌تر و بزرگتری نسبت به بالاتر رفتن درآمد پزشکان در جامعه داریم و جالب است باز هم با دست کردن در جیب مردم سعی در حل این مشکلات دارند.
برخی دیگر از کاربران هم به این موضوع اشاره دارند که، همان مردم وقتی حقوق و درآمد بالایی ندارند چگونه هزینه‌ی ویزیت را بدهند و وقتی به جز هزینه دکتر، بیشترین مبلغ را باید برای خرج دارو‌های مختلف با قیمت‌های نجومی بکنند کار به جایی می‌رسد که مردم دیگر نمی‌توانند برای معالجه نزد پزشک بروند و چقد بهتر می‌شد به جای این اقدام، مبلغ ویزیت‌ها را حذف یا حداقل کاهش می‌دادید نه افزایش. کاربران دیگر عنوان می‌کنند کاملا ناپسند است که برای جلوگیری مهاجرت پزشکان از چنین روش‌هایی استفاده شود و با تصویب بالا رفتن ویزت مطب‌هایشان سعی در کاهش مهاجرت پزشکان شوید، پزشکان به دلایل مختلفی مهاجرت می‌کنند و صرفا فقط به خاطر ناراضی بودن درآمد یا جایگاه و کشور نیست بسیاری برای کسب علم و دانش و سوابق بیشتر به جاهای دیگر برای تجربیات بیشتر سفر می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала