گزارش و تحلیل

سرمایه ی ایرانیان در ارزهای دیجیتال

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر سرمایه ی ایرانیان در ارزهای دیجیتال
سرمایه ی ایرانیان در ارزهای دیجیتال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا احتمال مسدود شدن سرمایه کاربران ایرانی رمز ارز ها در برخی از صرافی‌ های خارجی را داد.
سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به سرمایه گذاری برخی از ایرانیان در حوزه رمز ارزها تاکید کرد تحریم‌ های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای مسدود سازی سرمایه برخی از کاربران ایرانی در صرافی های آنلاین خارجی فراهم کرده است.
کارخانه استخراج رمز ارز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
پلیس ایران از وجود دستگاه‌های استخراج رمز ارز در سازمان‌های دولتی خبر داد
خانم دکتر مهسا اکبری دکترای مدیریت بازاریابی، مدیر داخلی و مدیر بازاریابی ارز مدرن در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
جدیداً این اقدام انجام شده که صرافی‌ های نامداری مانند بایننس روی آی پی ایران به شدت حساسیت نشان می‌ دهند و اجازه نمی‌ دهند که خرید و فروش از این آی پی ها انجام شود البته اگر مشخص شود آی پی از ایران است و خرید و فروش توسط ایرانیان انجام می شود در صورتیکه اظهار بی اطلاعی شود زمان داده می شود تا سرمایه کاربران خارج شود.
وی افزود:
صرافی های دیگری مانند کوکوین یا کوینکس، صرافی های خارجی هستند که با ایران مشکلی ندارند بنابراین اگر کاربران تمایل داشته باشند که با صرافی های خارجی کار کنند یا می توانند از این دو صرافی استفاده کنند یا با فیلتر شکن با آی پی ثابت با صرافی بایننس کار کنند.
خانم دکتر مهسا اکبری همچنین تاکید کرد:
البته امن ترین روش برای ایرانیان خریداری یک کیف پول سخت افزاری است که در این صورت چه از صرافی ایرانی و چند صرافی خارجی خرید انجام شود رمز ارز ها باید به این کیف پول منتقل شود و به صورت بلند مدت نگهداری شود، اگر هم قصد خرید و فروش کوتاه مدت یا ترید وجود داشته باشد از صرافی های ایرانی یا صرافی های خارجی نامبرده شده می‌توان برای معاملات کوتاه مدت استفاده کرد، اما برای نگهداری رمز ارز به مدت طولانی یا با مبالغ بالا حتما باید از کیف پول های سخت افزاری یا نهایتاً از کیف پول های آنلاین استفاده شود.
مهاجم تیم ملی ایران سهامدار رمز ارز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
مهاجم تیم ملی ایران سهامدار رمز ارز شد
کیف پول های سخت افزاری اولویت دارند چرا که کیف پول های سخت افزاری امکان هک شدن ندارد.
مدیر داخلی ارز مدرن رمز ارز را غیر قابل تحریم و کنترل دانسته و بیان کرد:
رمز چیزی نیست که کسی بخواهد آن را تهدید کند شما می توانید ۲۴ ساعت شبانه روز از هر کجای دنیا رمز ارز را خریداری کنید یا آن را بفروشید و به تازگی از آنجا که رمز ارز ها بر پایه تتر است آمریکا قانون گذاشته که اگر بخواهد آی پی هایی را بلاک کند که برای این موضوع نیز راه حل وجود دارد و کاربران می‌توانند به جای تتر از رمز ارز های جایگزین استفاده کنند.
سال ۲۰۱۷ صرافی به نام بیترکس یک صرافی آمریکایی دست به یک اقدام غیر اخلاقی زد و یک شبه تمام پول های ایرانیان را بلاک کرد و آنها را پس نداد اما در فضای بین الملل صرافی های حرفه‌ ای چنین اقدامی را انجام نمی‌ دهند و یک شب سرمایه کاربران را بلوکه نمی کنند بلکه زمانی را فرصت می دهند تا کاربران سرمایه های خود را از آن صرافی خارج کنند، در صدر کشور هایی که صرافی های آنها اینگونه اقدامات را علیه کاربران ایرانی انجام می دهند صرافی های آمریکایی هستند.
خانم دکتر مهسا اکبری سرمایه ی رمز ارزی ایرانیان در صرافی های خارجی را بسیار زیاد توصیف کرد و اظهار داشت:
سرمایه رمز ارزی ایرانیان در صرافی های خارجی به طور قطعی قابل تخمین نیست اما قطعا این عدد بسیار بالا است.
بسیاری از افرادی که در بورس فعالیت می‌ کردند سرمایه‌ های خود را از آن خارج کردند و وارد رمز ارز ها شدند، تعداد ایرانی‌ هایی که در رمز ارز ها سرمایه گذاری کردند هر روز رشد میکند.
در نهایت بحث تحریم روی رمز ارز ها معنا ندارد چرا که رمز ارز ها، ارز هایی فرا از مکان و زمان هستند.
وی در پایان افزود:
اگر یک صرافی خارجی بخواهد سرمایه ایرانیان راه بلاک کند به آنها فرصت می‌ دهد تا سرمایه خود را خارج کنند و جایگزین آن می توانند از صرافی های ایرانی استفاده کنند همچنین بسیاری از صرافی های خارجی نیز از آنجا کار با ایرانیان برایشان بسیار سود آور است هنوز مشکلی در این زمینه ندارند و فعالیت با آی پی های ایرانی را انجام می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала